Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین امروز قوانینی را برای بررسی سرمایه گذاری خارجی به دلایل امنیت ملی اعلام کرد؛ اقدامات گسترده‌ای که پکن اصرار دارد به معنای حمایت گرایی نیست.

سیستم بازنگری اعلام شده از سوی کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) شامل سرمایه گذاری‌های خارجی در بخش‌های نظامی و دستیابی به کنترل سهام در بخش‌هایی مانند انرژی، منابع طبیعی، کشاورزی، فناوری اینترنت و خدمات مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیسیون اعلام کرد: چین تنها با محکم کردن حصار در برابر خطرات امنیتی می‌تواند پایه‌های محکمی برای دور جدیدی از گشایش گسترده‌تر و عمیق‌تر ایجاد کند.

به گفته کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی این مطابق با رویه بین‌المللی است و به تعادل منافع اقتصادی، گشایش بیشتر و نیاز به تأمین امنیت ملی کمک می‌کند.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که دونالد ترامپ، در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری خود، بر تنش‌های میان دو کشور دامن می‌زند. واشنگتن روز جمعه ده‌ها شرکت چینی را به لیست سیاه تجارت افزود.

چین در این اعلامیه با بیان اینکه گشودن بدون محافظت پایدار نیست، گفت انتشار قوانین سرمایه گذاری حمایت گرایی یا عقب نشینی از سیاست‌های گشایش نیست.

بر اساس این گزارش، اقتصاد‌های بزرگ مانند آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، آلمان و ژاپن ساز و کار‌های بررسی خود را در زمینه سرمایه گذاری خارجی در سال‌های اخیر ایجاد یا بهبود بخشیده‌اند.

سیستم جدید یک نهاد اختصاصی برای بررسی امنیت را به ریاست NDRC و وزارت بازرگانی ایجاد خواهد کرد. این قوانینی که در مدت ۳۰ روز لازم‌الاجرا می‌شود، پیرو قانون سرمایه گذاری خارجی است که سال گذشته با هدف گسترش دسترسی به بازار برای سرمایه گذاران خارج از کشور وضع شد.

به گفته NDRC، قانون سرمایه گذاری خارجی سال گذشته تصریح کرد که چین ساز و کاری برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد می‌کند و شرکت‌های خارجی و انجمن‌های تجاری منتظر قوانین جدید هستند تا بتوانند تصمیمات سرمایه گذاری را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش پکن و واشنگتن دولت چین دونالد ترامپ سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش ملی جایزه البرز با بیان اینکه این اتفاق، کار بسیار زیبا و ستودنی است، گفت: در طول تاریخ، کشور عزیزمان ایران مهد عالمان و دانشمندان بوده و علما و دانشمندان و فیلسوفان خود را قدر می‌دانسته که این در فرهنگ ما نهادینه شده است.

وی افزود: ما در کشورمان شما را سرمایه نمادین می‌دانیم، سرمایه انواع مختلفی دارد؛ مادی، معنوی و اجتماعی، یکی از مهمترین بخش‌های سرمایه انسانی و سایر سرمایه‌ها سرمایه نمادین است.

زلفی گل با بیان اینکه سرمایه نمادین می‌تواند انسانی و غیرانسانی باشد گفت: به عنوان مثال وقتی در یک زمین کم ارزشی، یک نهاد و دستگاهی قرار می‌گیرد تحت عنوان دانشگاه یا پژوهشگاه، آن منطقه ارزش پیدا می‌کنند، وقتی یک دانشمندی در یک منطقه ضعیف مطب می‌زند و حضور پیدا می‌کند، آن منطقه کم برخوردار، ارزش پیدا می‌کنند. به همین دلیل شما عزیزان را سرمایه‌های نمادین کشورمان می‌دانیم که در هر مجلس و منطقه قرار بگیرید به آن وجاهت می‌دهید.

وزیر علوم با بیان این مطلب که مزیت‌های ایجابی لازم است که بر مبنای علم ایجاد شود خاطرنشان کرد: با توجه به علم و دانش جدید می‌تواند فناوری و تکنولوژی جدیدی خلق کنید، مزیت‌های جدید برای شما ثروت و قدرت ایجاد می کند.

وی افزود: خوشبختانه در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده و خانواده‌های ما در سبد خانوار خودشان برای بخش آموزش پیش بینی لازم را می‌کنند که این یک فرصت است برای ما که باید قدر آن را بدانیم.

زلفی گل تصریح کرد:بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ آن است، فرهنگ فکر را شکل می‌دهد و فکر عمل درست را منجر می‌شود، این کار زیبای بنیاد البرز ایجاد فرهنگ سالم برای نسل‌های آینده هم هست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید