Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید سرکار روز شنبه در مراسم افتتاح  اولین فب ملی میکرونانو الکترونیک با تجهیزات ساخت ایران در پارک فناوری پردیس افزود: این فب با سرمایه‌گذاری صندوق توسعه فناوری نانو و حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است. در این زمینه صندوق نوآوری وشکوفایی هم کمک‌های فوق‌العاده شایانی برای تحقق این طرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خوشبختانه این فب با تمام تجهیزات داخلی و بیش از ۳۰ دستگاه تخصصی؛ با توانمندی متخصصان کشور و شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شد. 

وی یادآور شد: فب مکانی است که می‌توان نمونه‌های اولیه را مبتنی بر طراحی‌های الکترونیک در رابطه با آی سی ها ٫ مدارهای مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک تولید کرد و همین طور به صورت نیمه صنعتی در صورت نیاز می توان قطعات میکرو نانو الکترونیک را در تیراژ نسبتاً متوسط تولید کرد.

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو تصریح کرد: این فب امروز با توان داخلی ایجاد شد. در آینده مد نظر است یک شتاب‌دهنده میکرو نانو الکترونیک اطراف این فب  شکل گیرد تا استارتاپ ها و هسته های فناور در حوزه میکرو نانو الکترونیک مستقر شوند و دسترسی کامل داشته باشند. درعین حال همچنین این فب در شبکه آزمایشگاهی به اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها خدمات ارائه خواهد کرد.

سرکار گفت: در ایران بیش از ۱۰۰ دانشگاه مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای نانو تکنولوژی دارند و بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در رشته های مرتبط مشغول تحصیل می کنند. تعداد زیادی اساتید نیز در این دانشگاه‌ها در این حوزه تخصصی مشغول بکار هستند.

وی بیان کرد: ولی متأسفانه یک زیرساخت مناسب در حوزه الکترونیک در کشور وجود ندارد که هر دانشجو هنگام انجام پایان‌نامه بتواند از این تجهیزات و زیرساخت‌ها استفاده کند و درعین حال وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود هیچ ساختاری برای انجام طراحی یا تولید نمونه اولیه و نیمه صنعتی وجود ندارد.

وی گفت: در نظر است در چهار سال آینده متناسب با نیاز یک فب پیشرفته تر و بزرگ‌تر در کشور تاسیس شود. فب ها بسیار گران‌ قیمت‌ هستند و به همین دلیل کشورها به  ۲ دسته کشورهای دارای فب و کشورهای فاقد فب تقسیم شده اند.

سرکار افزود: ان‌شاءالله با ایجاد این فب ها در کشور تحول بزرگی در صنعت میکرو نانو الکترونیک کشور ایجاد می شود. صنعت خودروسازی به این سنسورها و فناوری‌های آینده مثل ۴ جی، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و دیگر صنایع  بسیار وابسته است. این فب ما را قادر می‌سازد در زمینه‌ تکنولوژی‌های پیشرفته هم وارد شویم.

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو یادآور شد: با افتتاح این فب در سال ۱۴۰۴  ایران قادر به تولید این دستگاه ها خواهد بود و به واردات این تجهیزات از کشورهای خارجی احتیاجی نخواهد داشت. ایران خود یک کشور فب ساز خواهد شد و می‌تواند در کشورهای دیگر  این‌چنین ساختاری  را بسازد و برای کشورمان منبع درآمدی باشد و با قابلیت های فراوان این فب، شرکت‌های دانش بنیان بروز و ظهور پیدا کنند.

سه طرح دانش بنیان امروز با حضور سورنا ستاری در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها اخبار کنکور میکرو نانو الکترونیک توسعه فناوری نانو نانو الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاوردهای خوبی در حوزه دانش بنیان ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک های علم و فناوری و هیئت های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

کد خبر 6092682

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است