Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:46:52 GMT

بهبود شرایط خودروسازان داخلی با رقابتی شدن بازار

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۰۹۱

بهبود شرایط خودروسازان داخلی با رقابتی شدن بازار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز شنبه 29 آذر سال جاری از گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد و در جریان آخرین دستاورد‌های این گروه صنعتی قرار گرفت.

وزیر صنعت معدن و تجارت، پس از بازدید توانمندی‌های این گروه خودروسازی با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر و تاثیر آن بر بازار خودرو کشور، گفت: افزایش نرخ ارز موجب شد که صنعت خودرو کشور دچار بحران شود، اما در شرایط فعلی که شاهد ثبات نرخ ارز هستیم، احتمال اینکه وضعیت سایپا بهتر شود، وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سایپا به تعهداتش به خوبی عمل کرده است، ادامه داد: خوش‌بختانه سایپا محصول جدیدی به نام شاهین آماده عرضه در بازار دارد که با طراحی ایرانی تولید شده و برای بازار ایران مناسب تلقی می‌شود.

*تامین ارزی و مالی، کمک وزارت صمت به سایپا

رزم حسینی پس از اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت خودرو نیز تاکید کرد: اگر ما به سمت رقابتی کردن صنعت خودرو حرکت کنیم، قطعاً وضعیت خودروسازان داخلی بهتر خواهد شد و آنها افزایش تولید خواهند داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان ضمن تشریح اقدامات سایپا در 2 سال اخیر مبنی بر خروج پراید از خط تولید و همچنین آغاز تولید انبوه شاهین و طراحی نخستین کراس‌اور ایرانی در شرایط تحریم و شیوع کرونا نیز بیان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت به ادامه این روند فعلی سایپا کمک خواهد کرد و در این زمینه با اقداماتی از جمله تأمین ارزی و مالی، بسته بسیار خوبی در 2 ماه گذشته تهیه شد، تا با کمک بانک مرکزی و رقابتی کردن فضای صنعت خودرو شاهد افزایش کمیت و کیفیت خودروهای تولیدی باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت سایپا معدن و تجارت صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟