Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در محل وزارت امور خارجه ترکمنستان و در قالب کنفرانس ویدیویی، مسئولین وزارت خارجه دو کشور ترکمن و بلژیک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند

ریاست هیئت ترکمنستان با " خواجه یف" معاون وزیر خارجه ترکمنستان بود و ریاست هیئت بلژیکی را "آنیک ون کالستر" مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلژیک به عهده داشت

دراین دیدار طرفین در مورد وضعیت فعلی و زمینه های اولویت همکاری در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی و بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات ها در رابطه با پیامدهای ناشی از بیماری همه گیر در جهان و منطقه بحث کردند. هیئت ترکمنستان با در نظر گرفتن توصیه های سازمان بهداشت جهانی در مورد اقدامات پیشگیرانه در ترکمنستان برای مقابله با ظهور بیماری های عفونی و خطرناک ، به طرف مقابل اطلاعاتی را ارائه داد.

طرفین در رابطه با انرژی نیز گفتگو کردند و بر تشدید همکاری در این زمینه تاکید نمودند.

هم چنین در رابطه با اوضاع افغانستان نیز مطالبی رد و بدل شد و طرفین در برقراری صلح و ثبات در این کشور تامید نمودند. در این زمینه ، تلاشهای ترکمنستان برای پیشبرد روند مذاکرات بین افغانها و همچنین ارتقا توسعه اقتصادی - اجتماعی افغانستان مورد توجه قرار گرفت .

در این دیدار از اهمیت احداث خط لوله انتقال گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند و خطوط انتقال نیرو و ارتباطات فیبر نوری در امتداد مسیر ترکمنستان - افغانستان - پاکستان و ساخت راه آهن از ترکمنستان به افغانستان مورد تأکید قرار گرفت.

دیپلمات ها توافق کردند که گفتگوی فعال را با هدف توسعه روابط دوستانه ترکمن و بلژیک ادامه دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان بلژیک افغانستان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه

به گزارش جام جم آنلاین، دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه