Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در پنجاه و چهارمین نشست ستاد پیشگیری از شیوع کرونا ضمن تقدیر از دستگاه های اجرایی و فرمانداران افزود: بسیاری از شهرها عملکرد خوبی داشته اند البته به شهرستان بافت باید توجه ویژه شود تا به وضعیت ثابت برسیم.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی یک روند نزولی در کارها مشاهده می شود تاکید کرد: کرمان باید در این طرح پیش قدم باشد و هشدار می دهم که کل کار ما در ستاد کرونا در همین طرح خلاصه می شود و اگر این طرح را رها کنیم و شیوع بیماری افزایش یابد به صورت خودکار محدودیت ها برخواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی وند در ادامه گفت: علیرغم ناراضی بودن برخی از مردم از محدودیت ها، هیچ راهی وجود ندارد زیرا می خواهیم بر اساس این هدف گذاری تا پایان سال جاری آمار این بیماری به صفر برسد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی تاکید کرد: دستگاه های متولی و دانشگاه ها جلسه را در خصوص آمادگی آزمون استخدامی را با رعایت تمامی دستورالعمل ها را برگزار کنند.

زینی وند با بیان اینکه در کرمان مراسم مذهبی هر ساله پر رونق برگزار می شود گفت: جلسات کمیته مذهبی را برگزار می کنیم و در آن جلسات در زمینه دستورالعمل ها و پروتکل ها تصمیم گیری شود.

وی افزود: به هیچ وجه در هیچ موردی فرمانداران کرمان اجازه ندهند هیچ تجمعی شکل گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بسیاری از مشاغل آسیب جدی دیده اند گفت: حجم زیادی از نیروی کار با مشکل تامین معاش مواجه شده اند بنابراین باید تدبیری بیاندیشیم و به دولت در این زمینه پیشنهادات را ارائه دهیم و همچنین بانک ها فرایند اعطای تسهیلات را آسان کنند.

وی افزود: در حوزه گردشگری به دلیل خوش آب و هوا بودن کرمان و مهیا بودن زیرساخت های بوم گردی نیز باید تلاش کنیم تا سه ماه آینده با بهتر شدن شرایط گردشگری این فعالیت از سر گرفته شود.

ساعت خاتمه کار اصناف در شب یلدا ۱۸ و محدودیت های تردد از ساعت ۲۰ آغاز می شود

جانشین استاندار کرمان در ادامه این جلسه ضمن اشاره به بهبود وضعیت استان در پی اعمال محدودیت ها اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه ساعت خاتمه کار اصناف به جز گروه یک ساعت ۱۸ است و منع تردد از ساعت ۲۰ آغاز خواهد شد. 

محمد صادق بصیری گفت:  ۲ هفته اول آذر ۹ شهر قرمز، هفته سوم سه شهر قرمز، هفته گذشته یک شهر قرمز و در هفته که قرار داریم بر طبق گزارشات شهر قرمز نداریم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ شهر زرد و ۱۱ شهر نارنجی در این استان داریم که شهر کرمان هم نارنجی است و همه ی شهر ها باید تلاش کنند تا وضعیتشان بهتر شود و از نارنجی به زرد و از زرد به سبز تغییر رنگ دهند.

بصیری با بیان اینکه برای شب یلدا دستور العمل ویژه ای ابلاغ می شود تصریح کرد: این دستور العمل مصوبه ستاد ملی کرونا است که به همه دستگاه ها ابلاغ کردیم، ساعت خاتمه اصناف در روز های شنبه و یکشنبه به جز گروه یک ساعت ۱۸ اعلام شده است.

وی همچنین افزود: در همه شهر ها منع تردد از ساعت ۲۰ تا چهار صبح است.

وی با بیان اینکه، حدود ۱۰۰ هزار نفر در انتظار برگزاری آزمون  استخدامی هستند گفت: بر طبق دستورات ستاد ملی کرونا باید با رعایت همه پروتکل ها این آزمون ها زیر نظر وزارت بهداشت برگزار شود ضمن اینکه در دانشگاه ها هیچ ازمون و کلاسی نباید برگزار شود، شکایت شده که در برخی از دانشگاه ها در مقطع دکتری مجوز برگزاری آزمون گرفته است که برخلاف دستور العمل هاست.

بصیری خاطرنشان کرد: در دهه فاطمیه باید کمیته ویژه مسائل مذهبی که در دوران اربعین و تاسوعا و عاشورا شکل گرفته بود و تجربه موفقی بود، مجددا تشکیل شود تا به این مسائل رسیدگی کنند.

*محدودیت ها اثر بخش بوده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در ادامه گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی جای تقدیر دارد که در اعمال محدودیت ها همکاری کردند و خوشبختانه این محدودیت ها اثر بخش بوده است و ۴۵ درصد آمار بیماران کم شده است و حدود ۷۷۰ تخت بیمارستانی دیگر درگیر هستند که نیمی از آنها مثبت و نیمی دیگر مشکوک به کرونا هستند.

حمیدرضا رشیدی نژاد با بیان اینکه شهرستان بافت وضعیت ناپایداری دارد تاکید کرد: این ناپایداری باید به پایداری منجر شود و مربوط به مرحله قبل از بیمارستانی و همکاری بین بخشی است.

وی افزود: تلاش ما باید در این باشد که در مرحله خفیف بیماران درمان شده و کار به بستری در بیمارستان کشیده نشود و افرادی که بیماری ای زمینه ای نیز دارند مراقب باشند و از رفت و آمدهای خانوادگی پرهیز کنند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان ایرنا اخبار کنکور محدودیت ها دستگاه ها شهر قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی یارجی مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن درباره وضعیت کابین لکوموتیوها، گفت: از سال گذشته پروژه بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو را در کارخانجات کرج شروع کردیم که بدنه و داخل لکوموتیو بازسازی، تا به لحاظ فنی و هم ظاهری لکوموتیو خوبی داشته باشیم و تاکنون ۱۰ لکوموتیو را تحویل گرفتیم.

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن در ادامه تاکید کرد: داخل کابین لکوموتیوهای مسافری زیمنس به لحاظ به‌روز بودن و فناوری بالاتر شرایط بهتری دارد، اما سن لکوموتیوهای باری و مانوری بالاست و به‌خاطر محدودیت‌های منابع مالی و محدودیت‌های مختلف، همیشه اولویت با تعمیرات داخل موتور لکوموتیو بوده است و زمانی که پولی تزریق می‌شده صرف این موضوعات می‌شده و معمولاً به ظواهر و کابین لکوموتیو توجهی نشده بود.

وی عنوان کرد: با تزریق منابع مالی بیشتر، سرعت کار بیشتر شود؛ همچنین در محل قراردادهای تعمیر و نگهداری، موضوع نوسازی داخل لکوموتیو و بازسازی بدنه وجود دارد که با توجه به منابع، اولویت‌بندی می‌شود.

یارجی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مدیرعامل راه‌آهن، پروژه ارتقای صندلی‌ها را با در نظر داشتن فضای کابین شروع کردیم، هرچند که این پروژه مشکلات داخل کابین و سن ناوگان زمان بر است اما به دنبال این موضوع هستیم.

کد خبر 6099618 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر