Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

با ۴ بیماری اقتصادی و طبیعی روبرو هستیم

این روزها با مسائل و مباحث مربوط به تصویب و بررسی بودجه کشور، مباحث اقتصادی، شرایط حساس جامعه و مشکلاتی به ویژه در اثر تحریم‌ها، فشارهای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، سوء تدبیرها از یکسو و حوادث جانبی دیگری مانند سیل، زلزله و کرونا مزید بر علت رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصل با ۴ بیماری کرونا، مسائل و مشکلات اقتصادی، تحریم‌های نا جوانمردانه و ظالمانه، مسائل مربوط به بلایای طبیعی مثل سیل  مخصوصا در مناطق جنوب و خوزستان رو به رو هستیم که نیازمند تدبیر، برنامه و اقدام است.

بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۰ نیازمند نقد و بررسی است

بودجه ۱۴۰۰ آخرین بودجه تقدیمی این دولت به مجلس است که با توجه به شرایط بودجه تقدیمی، جای نقد و بررسی کارشناسانه مخصوصا در بخش درآمدها دارد به طوریکه در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بابت نفت بوده و ۳۸ درصد باید به صندوق توسعه واریز و تقریبا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هم به عنوان مبلغی که باید در اختیار وزارت نفت و در اختیار دولت قرار می‌گرفته و نیز به عنوان پیش فروش نفت مطرح کرده‌اند.

در مجموع بودجه‌ای بیش از  ۹۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که تقریبا  ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت و ۸۸ هزار میلیارد تومان بودجه جمعی و خرجی بوده که این منهای بودجه شرکت‌ها است که ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این احتیاج به بررسی بیشتری دارد. 

بودجه ۱۴۰۰ بسیار دور از واقعیت است

بودجه سال آینده بیش از ۲ برابر عملکرد سال ۱۳۹۹ و بسیار دور از واقعیت است، و این یعنی چنین چیزی اتفاق  نمی‌افتد.

تکیه کردن به مالیات‌ها برای سال آینده شاید خیلی جواب ندهد زیرا آنچه در مالیات‌ها امکان افزایش بوده افزایش داده‌اند و ۵۰ هزار میلیارد تومان سقف مالیات‌ها  را اضافه کرده‌اند که بیش از این هم تحقق پیدا نمی‌کند.

سایر درآمدها و حقوق گمرکی و سود بازرگانی مربوط به واردات و غیره در مجموع در این شرایط موجود و شرایط اقتصادی جامعه نیاز به دقت بیشتر داشته که باید دید راهکار امروز کشور چیست و چگونه باید از این چالش‌ها  و نگرانی ها آسوده شد و برای آینده بتوان گفت کشورمان روی پای خود ایستاده و فشار های بیگانه‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌تواند در سرنوشت ملت شریف ما تاثیری بگذارد.

نسخه اقتصاد مقاومتی گره‌گشای کشور است

شاید نسخه بسیار جامع و مناسبی که  در این رابطه پیش‌بینی و به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و تایید مقام معظم رهبری رسیده و در ۷ تا ۸ سال اخیر بارها شعار آن داده شده و پای آن ایستاده‌ایم نسخه اقتصاد مقاومتی به عنوان کارگشا و گره‌گشای کشور است.

اگر نسخه اقتصاد مقاومتی کامل پیاده و مبنای تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و بودجه‌هایشان، بودجه شرکت‌ها، بودجه چه دولتی‌ها و چه غیردولتی‌ها، خصوصی‌ها و خصولتی‌ها و شهرداری‌ها و در مجموع همه باشد می‌تواین امیدوار بود که در چشم انداز ۱۰ ساله آزاد از وابستگی‌ها، دارای اقتصادی درونی و متکی به خود بوده و با قدرت روی پای خود بایستیم و در دنیا هم  حرف برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی بودجه نماینده ولی فقیه استان مرکزی امام خمینی دری نجف آبادی مجلس دولت نسخه اقتصاد مقاومتی هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اس آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها را بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه قابل استفاده است.

مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین معارفه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: به این نشست مهم باید خاص‌تر نگاه کرد زیرا تکریم و معارفه ابعاد و آثار مهمی دارد، نخست تشکر و تقدیر از مدیری که مدتی تصدی مسئولیتی را برعهده داشته و خدماتی را ارائه کرده است همچنین معرفی مدیر جدیدی که در سنگر جدید اراده خدمت دارد.

وی بر این اساس برگزاری آئین تکریم و معارفه را مبتنی بر اخلاق ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر ابعاد این مراسم هشدار به همه ما است که فرصت‌ها زود می‌گذرد و باید جوابگوی اقدامات خود باشیم، خدمت در نظام جمهوری اسلامی که با این همه مجاهدت سر کار آمده، بسیار دشوار است و امروز نیز همه جبهه کفر در پی شکست آن هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان عملیات اخیر و غرورآفرین وعده صادق را دستاورد جدی گرفتن کار از سوی افرادی دانست که معادلات جهانی را به هم زد و ایران را در چشم دوست و دشمن عزیز کرد و گفت: در اوج تحریم و کارشکنی مطلق توانستیم کاری کنیم که با همه تجهیزاتشان نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند، امروز در حوزه اقتصادی فرهنگی اجتماعی نیز باید اینگونه کار کنیم بنابراین یکی از درس‌های این جلسه آن است که در هر وظیفه‌ای که بر عهده داریم، کار را جدی بگیریم، گاهی در مقام نقد گاهی خوب کار می‌کنیم اما در مسیولیت‌ها جدیت لازم را نداریم.

خضری با اشاره به نقش جدی اقتصاد و دارایی در سیاست‌گذاری‌های دولت ادامه داد: این نهاد یکی از ارکان تصمیم‌گیر در حوزه بانک‌ها، بیمه‌ها، خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به شمار می‌آید همچنین مولدسازی از موارد مغفولی بود که جدی گرفته شد البته نقدهایی از باب سیاست گذاری به آن وارد است.

وی یکی از وظایف مهم اقتصاد و دارایی را نظارت مالی عنوان کرد و یادآور شد: در استان‌ها این وظیفه پررنگ‌تر از بخش اول است و ادارات امور اقتصاد و دارایی در حوزه نظارت‌های مالی در کنار نظارت‌های بیرونی به عنوان چشمان آئین دولت مشغول نظارت بر هزینه‌کردها هستند و با وجود همه محدودیت‌ها، شاهد تلاش شبانه‌روزی و دلسوزانه هستیم‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان یکی از نقدهای استانی را بر نظام بودجه‌ریزی کشور وارد دانست و گفت: این موضوع را به عنوان پیام اصفهان با وزیر مطرح کنید که عدالت در نظام بودجه‌ریزی وجود ندارد همچنین نقش استان‌ها و دستگاه‌ها در اقتصاد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در توزیع بودجه استانی نیز عدالت وجود ندارد.

خضری خاطر نشان کرد: یک کارمند در استان اصفهان حداقل ۲۰ میلیون تومان کمتر از کارمند مشابه در همان دستگاه دریافت می‌کند و در تمام دستگاه‌های استان اصفهان این تفاوت بین دستگاهی درباره حقوق و مزایای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها در استان‌های مختلف دیده می‌شود که قابل تحمل نیست و بی‌انگیزگی کارکنان را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: درست است که باید محرومیت‌ها نیز مدنظر قرار گیرد اما آنچه مغفول واقع شده توجه به نقش استان‌ها در اقتصاد کشور است، اصفهان پس از تهران در رتبه دوم تأمین درآمدهای مالیاتی قرار دارد اما در توزیع اعتبارات از رتبه هفتم برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان سهم راه‌های استان و در کشور را ۷ درصد برشمرد و گفت: این مشکل را بخاطر ادامه نقش ملی اصفهان در اقتصاد کشور در وزارتخانه مطرح کنید، پیشنهاد دیگر ما به مدیران ارشد برای افزایش کارآمدی نظام حکمرانی و رضایتمندی مردم با همین بودجه، امکانات و سازوکارهای کنونی تمرکززدایی و اعطای اختیارات به استان‌ها است.

خضری با استناد به آمار بانک مرکزی اعلام کرد: آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها در دی‌ماه سال گذشته بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی اجرای ایده‌های جدید قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی بخش گردشگری و بازسازی خانه‌های تاریخی گفت: با استفاده از ۱۰ درصد سرمایه بی‌استفاده استان در صورت اجرای روش‌های جدید تأمین مالی ۴۰ هزار میلیارد تومان به دنبال دارد به همین دلیل از وزارت اقتصاد درخواست داریم که پیشتاز رفع آفت تمرکز در تهران باشد تا شاهد افزایش کارآمدی باشیم.

کد خبر 747809

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده