Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روستانشینان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات‌دهی مراکز بهداشت روستایی ابراز نگرانی کرده و خواستار توزان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج, در طرح شهید سلیمانی سه تیم نظارتی, مراقبتی و پشتیبانی به مردم در حوزه‌های مختلف خدمات لازم و تعریف شده را ارائه می‌دهند اما انگار در روستاها ماجرای خدمات‌دهی مراکز بهداشت روستایی مورد قبول مردم نیست و در برخی نواحی مردم به نحوه ارائه خدمات گلایه‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا در اوایل اسفندماه سال گذشته میهمان ناخوانده زندگی مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد شد, شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ضعف زیرساخت‌ها باعث ایجاد نگرانی شدید مردم شد چرا که زیر ساخت‌های ضعیف در بخش‌های بهداشتی و درمانی از دیرباز دردی عجین شده با زندگی مردم این دیار بوده‌است.

بر کسی پوشیده نیست که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان خود اکثراً راهی شهرهای همجوار چون شیراز و اصفهان می‌شوند و دلیل این موضوع چیزی جز نبود مراکز درمانی مجهز و عدم حضور متخصصان است.

منابع حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان پاسخگوی نیازها نیستخراسان جنوبی نیازمند تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استوضعیت بهداشت و درمان استان بوشهر باید اصلاح شود

با شیوع ویروس کرونا استرس ناشی از ناشناخته بودن این ویروس و همچنین ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بر زندگی ساکنان استان مستولی شد اما تاکنون خوشبختانه با همت کادر درمان و تا حدودی توجه دولت به این استان محروم میزان مرگ و میرها نسبت به میانگین مبتلایان به کرونا آمار تقریباً رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهد.

با شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از نهم آذرماه امسال با مشارکت دستگاه‌های مختلف و حضور جدی سپاه پاسداران و بسیج پایش وضعیت کرونا به صورت محله محور در نقاط شهری و روستایی آغاز شده‌ است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از تحت پوشش قرار گرفتن 70 درصد از بخش‌ها و روستاهای شهرستان بویراحمد در طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: فعالیت مراکز بهداشت از طریق سامانه سلامت سیب رصد می‌شود و مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند میزان رضایت خود از ارائه خدمات توسط مراکز بهداشت را ثبت کنند.

محمد یزدان پناه با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است, از مردم خواست که از دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/544/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بهداشتی و درمانی مراکز بهداشت ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ همکاران پر تلاش مجموعه بهداشت با پای پیاده و حمل لوازم مورد نیاز در کوهپایه ها و دره های بسیار صعب العبور ، جلوه های زیبایی از ایثار و ازخودگذشتگی در راه سلامتی جامعه را به نمایش گذاشتند.

غربالگری دیابت و فشارخون ، ویزیت سالمندان ناتوان در منزل به همراه توزیع دارو ، مراقبت زنان باردار، شناسایی موارد جدید مبتلا به دیابت و ارجاع بیماران از جمله خدمات ارائه شده می باشد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر