Web Analytics Made Easy - Statcounter

زبیده جلال‌خان روزشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مرز ریمدان از افتتاح و راه اندازی مرز رسمی ریمدان ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: باید روز به روز بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور تلاش کنیم که خوشبختانه این اراده در هر ۲ طرف وجود دارد.

وی گفت: در دو سوی مرز بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان جمعیت قابل توجه بلوچ با اشتراکات قومی، فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارند و به نوعی اشتغال آنان وابسته به تعاملات مرزی و تردد در ۲ سوی مرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اشتغال آبرومند و مناسب برای مردمان دو سوی مرز از برنامه های ماست و افتتاح مرز ریمدان را اقدامی تاریخی می دانیم و از اینکه با مردم و مسوولان ایرانی دیدار و گفت وگو می کنم خیلی خرسندم.

وزیر صنایع تولیدات دفاعی کشور پاکستان به افتتاح مرز پیشین- ردیگ پاکستان تا دو ماه آینده (فوریه ۲۰۲۱) اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات آن نبود جاده مناسب و وجود زیرساخت های ضعیف برای جابجایی کالا و مسافر است که در سال جاری جاده ردیگ در مند و تربت پاکستان نیز در دستور کار قراردارد و استانداردسازی شده و زیرساخت های آن نیز آماده می شود.

زبیده جلال‌خان گفت: رفاه مردم مرزنشین و تامین نیازها و اشتغال آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین سبب رایزنی ها با کشور ایران برای افزایش تبادلات تجاری در جریان است و امیدواریم بزودی نتیجه آن را مردم ببینند.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن امروز شنبه به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها بازارچه مرزی ریمدان سیستان و بلوچستان پیشین پاکستان چابهار وزارت راه و شهرسازی اختصاصی ایرنا پروندهٔ خبری افتتاح مرز رسمی ریمدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازارچه مرزی ریمدان سیستان و بلوچستان پیشین پاکستان چابهار وزارت راه و شهرسازی اختصاصی ایرنا بازارچه مرزی ریمدان سیستان و بلوچستان پیشین پاکستان چابهار وزارت راه و شهرسازی اختصاصی ایرنا اخبار کنکور افتتاح مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان