Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اتاق بازرگانی تبریز درد اساسی صنعت استان آذربایجان شرقی را بروکراسی اداری سختگیرانه دانست و گفت: صنایع استان قادر به تامین خواسته‌های بانک‌ها نبوده و امکان دریافت تسهیلات نقدینگی و توسعه نیستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یونس ژائله در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تبریز، با بیان اینکه فرسوده‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور در استان آذربایجان شرقی داریم، اظهار داشت: مصرف 40 لیتر گازوییل در 100 کیلومتر به‌صرفه نیست و ناوگان فرسوده به ضرر ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از حجم عظیم ترافیک در مرز جمهوری آذربایجان، ابراز داشت: جمهوری آذربایجان مرز را بسته و بیش از 30 کیلومتر صف ترانزیت ایجاد شده که باید با طرف خارجی مشکل را حل کنیم.

ژائله با انتقاد از اینکه در مرز آستارا ترافیک صادراتی سنگین وجود دارد، افزود: واردات کالا از آذربایجان را ممنوع کردند و مرز داغستان را بستند و آذربایجان هم مقابله به مثل کرد و میزان خروج کالا از ایران به روسیه را از 300 کامیون به 80 کامیون کاهش واد

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اینکه از آستارا تا لنکران صف کامیون ها کشیده شده است، اضافه کرد: صادرات کنندگان با چالش مواجه شده و مواد فساد پذیر صادراتی آسیب جدی می‌بینند.

اتاق بازرگانی استان البرز برای حل مشکلات واحدهای صنعتی با ارائه پیشنهاد مطالبه‌گری می‌کند

وی با اشاه به مشکلات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، خاطرنشان کرد: برای واردات کامیون، باید موانع را برداریم، چراکه این وضعیت خطرناک است و باید تدابیر لازم قبل از ایجاد مشکل جابجایی کالا اندیشیده شود.

ژائله با تاکید بر اینکه باید علت ناکامی صنعت استان بررسی شود، تصریح کرد: تامین مالی و نقدینگی برای واحدها حیاتی است، با توجه به اینکه منابع مالی بانکی استان، 78 هزار میلیارد جمع سپرده است و 46 هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده ولی بانک ملی 5 درصد این تسهیلات را دارد که از این سهم عقب هستیم و باید جبران شود.

وی با اشاره به اینکه از صندوق توسعه ملی، وام های یارانه‌ای و... هم عقبیم، ادامه داد: درد اساسی صنعت استان ما، بروکراسی اداری سختگیرانه است و صنایع استان قادر به تامین خواسته‌های بانک‌ها نبوده و امکان دریافت تسهیلات نقدینگی و توسعه نیستند.

انتهای پیام /111/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز