Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:20:32 GMT

قلم کارشناسان دادگستری نباید به خطا برود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۵۵۱۹

قلم کارشناسان دادگستری نباید به خطا برود

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قلم کارشناسان دادگستری استان اردبیل نباید به خطا رفته و در صدور آرا ایراد و اشکالی به وجود آید.

ناصر عتباتی 29 آذر در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری اردبیل اظهار کرد: ما مجموعه کارشناسان رسمی دادگستری را همکار صدیق و پرتلاش خودمان می دانیم و با تعامل و همفکری سعی و تلاشمان بر این است تا کارها در حوزه کارشناسی به خوبی و بدون هیچ مشکلی به پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تأمین زمین برای احداث مجموعه های وابسته به نهاد قضایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تأمین زمین ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون از ساختمان مستقل و مناسب بهره مند شوند همان طوریکه مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان در این فضای جدید می توانند ارائه خدمات مطلوبی را انجام دهند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در کنار احداث مجتمع های قضایی و مجموعه ای مسکونی در دادگستری استان به دنبال سفر رئیس قوه قضائیه سعی شد تا با همفکری راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای احداث این مجموعه ها تأمین شده و وضعیت مطلوبی را در ارائه خدمات به جامعه هدف شاهد باشیم.
عتباتی در ادامه به کیفیت کار کارشناسان و بررسی دقیق پرونده ها تصریح کرد: با توجه به اینکه پرونده های قضایی از پیچیدگی و دشواری خاصی دارند، ضرورت دارد کارشناسان دادگستری با تخصص و تبحر در حوزه فعالیت خود اقدامات مناسبی را انجام دهند تا در سایه امر کارشناسی تصمیم گیری برای قضات در صدور آرا بهتر از گذشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: هر چقدر کار در حوزه کارشناسی دقیق، علمی و تخصصی باشد به همان میزان صدور آرا به عدالت نزدیک و ثمره آن را در همه بخش ها شاهد خواهیم بود.
عتباتی از مشاوران به عنوان مجموعه امین نهاد قضایی یاد کرد و ادامه داد: براساس نظر کارشناسی قضات ما تصمیم گیری می کنند و چه بهتر است قضات ما با سعه صدر و تخصص و تبحر به دور از نگاه گرایشی به سمت و سوی خاص نظرات خود را اعلام کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: ارجاع پرونده برای کارشناسان از آن بابت است تا دیدگاه علمی و بهتر و نزدیک به عدالت در دستور کار باشد که قطعا این امر به بهبود کارها کمک خواهد کرد.
عتباتی به پایین بودن تعداد پرونده های مسن و معوق در مجموعه دادگستری استان اشاره کرد و گفت: ما کمترین پرونده را در این حوزه داریم چرا که مجموعه قضایی استان با همراهی کارشناسان رسمی دادگستری سعی دارند تا رسیدگی به پرونده های حساس به ویژه در بخش زمین و اراضی را با دقت و همچنین با سرعت انجام دهند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کارشناسان به عنوان یاریگر و کمک کننده قاضی در احقاق حق نام برد و افزود: مسئولیت خطیر در این حوزه بر عهده کارشناسان است و نباید کارشناسی کار خود را منوط و وابسته به یک مجموعه اداری بداند.
وی تصریح کرد: امیدواریم کارشناسان دادگستری بدون وابستگی به مجموعه خاص در مسیر احقاق حق و انجام تعهدات گام برداشته و شائبه های احتمالی را رفع کنند.
عتباتی گفت: در کنار جلب اعتماد و اطمینان مردم به بدنه کارشناسی به دور از شائبه ها و خدشه به کار، بهتر است در شرایطی مناسب خدمات این مجموعه ارائه شود تا فضا و بستر پیشبرد اهداف را شاهد باشیم.
به گزارش ایسنا، در این جلسه دادستان اردبیل نیز به قداست قلم قضات و کارشناسان اشاره کرد و افزود: اگر قلم قاضی و کارشناس طیب و پاکیزه باشد بسیاری از مشکلات و نارسایی ها رفع خواهد شد.
طباطبایی اظهار کرد: ما نیازمند اظهار نظرهای دقیق کارشناسی با صحت و اتقان درست هستیم چرا که این امر به یک قاضی در صدور آرا براساس واقعیت ها کمک می کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قوه قضاييه کارشناسان دادگستری کارشناسان رسمی دادگستری دادگستری استان اردبیل کارشناسان دادگستری پرونده ها صدور آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان