Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای صیانت از اراضی ملی و دولتی استان طی هشت ماهه سال‌جاری در مجموع ۵۴ درصد از کل اراضی ملی در سامانه کاداستر تثبیت شده است.

"زمان خوب" در خصوص عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نسبت به ثبت اراضی ملی افزود: طی یکسال اخیر جلسات متعددی با ادارات و نهادهای مرتبط با زمین و مسکن در استان برگزار شده است که از جمله مصوبات جلسات با ادارات مذکور را می‌توان به الزام ادارات به رقومی کردن نقشه اراضی ملی و تبدیل آنها به اسناد کاداستری، رقومی کردن تمامی نقشه‌های مربوط به اداره کل راه و شهرسازی و ارائه آن جهت جانمایی به ادارات ثبت و پیگیری جهت تحقق سهمیه صدور اسناد دولتی و ملی در سال جاری توسط دستگاه‌های ذیربط اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح محافظت از اراضی دولتی و ملی در دستور کار این سازمان قرار دارد در این راستا برای صیانت از اراضی ملی و دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه سال جاری ۳۰۹ قطعه با مساحت ۷۹۰ هزار هکتار در سامانه کاداستر تثبیت شده است که مجموعا ۵۴ درصد از کل اراضی ملی در سامانه کاداستر تثبیت شده است و توانستیم با تلاش جهادی همکاران رتبه سوم کشور را در این حوزه کسب کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تعداد اسناد صادره اراضی دولتی در هشت ماهه سال جاری ۹۸۵ سند بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۵۹ سند بوده رشد ۷۶.۲ درصدی را نشان می دهد.

خوب عنوان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۴۸۶ سند مالکیت مرتبط با مسکن مهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۰ سند مالکیت بوده است ۷۱۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۷۴ سند قانون ساماندهی در راستای حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال جهش تولید صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۶۱۸ سند بوده است رشد ۲۵.۲ درصد را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشت ماهه امسال تعداد ۱۴ هزار و۲۳۱ جلد سند مالکیت کاداستری در استان صادر شده است. 

خوب به دیگر آمار و فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه سال جاری در راستای سلامت اداری ۴۳ مورد بازرسی از واحدهای ثبتی، ۱۵۳ مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، ۱۲۴ مورد از دفاتر ازدواج و ۸۸ مورد بازرسی نیز از دفاتر طلاق انجام گرفته است که در تمامی موارد بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی تعداد پرونده های مختومه هیات های نظارت در هشت ماهه سالجاری را ۹۸ پرونده عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴.۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ادارات اجرایی ثبت و به تعبیر دیگر دادگستری های کوچک در داخل واحدهای ثبتی نقش تاثیر گذاری در کاهش مراجعات افراد به دستگاه قضایی دارند.

خوب بیان کرد: ادارات اجرای ثبت اسناد و املاک همچنین به لحاظ توان و قابلیت ها و پتانسیلی که دارند علاوه بر آن وظایف و ماموریت هایی که برای آنها تعریف شده است این ظرفیت را دارند که بتوانند سهم قابل توجهی در امر قضا زدایی در کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث تشکیل پرونده های اجرایی در ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه سال جاری ۱۴۹۲ فقره پرونده تشکیل و از مجموع پرونده های تشکیلی در سال جاری و پرونده های باقیمانده از ادوار گذشته ۲۳۹۸ پرونده مختومه شده است که نسبت مختومه سازی به تشکیلی ۱۶۰ درصد افزایش داشته است که این نسبت در مقایسه با سال گذشته افزایش ۹۷ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان وصول مطالبات بانک ها از بدهکاران بانکی از طریق اجرای ثبت در هشت ماهه امسال رقمی معادل ۷۹۸ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۸ ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

خوب در خصوص تعداد مزایده های برگزار شده در راستای تکالیف قانونی اجرای مفاد اسناد رسمی در هشت ماهه سال جاری را ۵۲ مزایده عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۱ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۹۹۶ استعلام الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی پاسخ داده شده که نسبت پاسخ کمتر از دو روز در سال جاری ۹۷.۳ درصد بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی این مدت تعداد خلاصه معاملات الکترونیک ثبت شده ۹ هزار و ۸۷۴ مورد بوده است که درصد ثبت کمتر از دو روز ۹۹.۳ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد، خوب با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری تعداد ۶۸۰۱ استعلام به مراجع قضایی پاسخ داده شده که تعداد استعلام پاسخ داده شده کمتر از دو روز ۹۴ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان ثبت اسناد و املاك اراضي ملي كهگيلويه و بويراحمد کاداستر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد افزایش داشته هشت ماهه سال جاری نشان می دهد اراضی ملی درصد رشد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود