Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علیرضا رئیسی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت‌های ترددی بر اساس آمار و ارقام مبتلایان به کرونا اعمال می‌شود، اظهار کرد: طبق آمارها، بالای ۵۰ درصد از بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری هستند مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی‌ها می‌شوند و منع ترددها نیز بر این اساس وضع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز امیدواری از اینکه این اعمال محدودیت‌های ترددی از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی توسط بخشی از مردمی که قوانین را رعایت نمی‌کنند جلوگیری کند، افزود: اکثر مردم کشور به قوانین ستاد مقابله با کرونا پایبند هستند اما اگر درصد پایینی هم این قوانین را رعایت نکنند، میزان شیوع بیماری در جامعه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد مربوط به شب یلدا مربوط به همه شهرها است و مربوط به رنگ خاصی نیست، تصریح کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، تمامی مشاغل به جز مشاغل گروه یک از ساعت ۶ عصر تعطیل هستند و علاوه بر این، ترددهای درون شهری از ساعت ۲۰ الی ۴ بامداد نیز ممنوع است.

رئیسی با اشاره به اینکه گیلان از اولین استان‌های درگیر با کرونا بود اما بر اساس ارزیابی‌های انجام شده نسبت فوت در گیلان به جمعیت آن پایین‌تر از میانگین کشور است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، نسبت فوت به جمعیت بیماران کرونایی در گیلان در کل کشور، جزو کمترین‌ها است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه این نشان دهنده مدیریت با کیفیت در مقابله با کرونا در گیلان است، گفت در دو هفته اخیر ۴ استان کشور از جمله گیلان وضعیت قرمز داشتند که خوشبختانه بعد از اردبیل، گیلان نیز روند نزولی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه سرا، املش و سیاهکل از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده‌اند، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در حال حاضر وضعیت ۱۰ شهرستان استان گیلان نارنجی است.

رئیسی با اشاره به وضعیت ناپایدار در شهرستان تالش، تصریح کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند وضعیت فعلی از حالت نارنجی و قرمز خارج نمی‌شود و این یک هشدار است و امیدواریم که به زودی این شهرستان نیز از این وضعیت خارج شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ستاد ملی مدیریت کرونا بیماران کرونایی علیرضا رئیسی صراط مقابله با کرونا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای شهر هندیجان در وضعیت قرمز و اهواز در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۴، حفاری ۹۸، نیوساید ۱۱۳، پادادشهر ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 750690

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم