Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصلحی با انتقاد از اینکه نباید صرفاً مردم را مقصر اصلی گسترش زنجیره انتقال کرونا عنوان کنیم گفت: باید در نحوه سیاست گذاری و مدیریت بیماری تجدید نظر کرده و طرح هایی که با شرایط اجتماعی کشور سازگاری دارد، پیشنهاد شود.

دکتر «محسن مصلحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید 19 از ظرافت‌های خاصی برخوردار است؛ بیان کرد: در شرایط کنونی سلامت آحاد جامعه در اولویت قرار دارد و مسئولان باید در درجه اول به وظایف دولتی و حاکمیتی خود عمل نموده و سپس از مردم انتظار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی نظام پزشکی افزود: در مباحث مدیریتی باید استراتژی ها به گونه ای باشد که نتایج مدنظر حاصل شود وگرنه صرف این که یک طرح از عنوان خوبی برخوردار است؛ دلیل بر این نیست که تضمین شده بوده و نتایج کارآمد هم بدنبال داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای اعمال محدودیت های تردد باید زیرساختهای لازم اعمال شود؛ ادامه داد: نباید با مسائل شعاری برخورد کرد و برای هر طرحی که به منظور کنترل و مدیریت اپیدمی کرونا اتخاذ می شود ؛ شرایط اجرای درست آن نیز در نظرگرفته شود تا شاهد نتایج نامطلوب و حتی بالعکس نباشیم.

 

دبیر شورای عالی نظام پزشکی به عدم هماهنگی تصمیمات سیاستگذاران برای اجرای پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: از یکسو به مردم گفته می شود که پروتکل ها را رعایت کرده و از تردد و تجمع خودداری کنند، اما از سوی دیگر شاهد بسیاری از تناقضات در نحوه کار دستگاه ها از جمله نظام بانکی کشور در شرایط کرونایی هستیم.

 

مصلحی خاطرنشان کرد: بطور مثال زمانی که از سوی سیستم بانکی پیامک ارسال می شود که اگر در روز کمتر از 20 تراکنش مالی داشته باشید نسبت به جمع آوری دستگاه pos بانکی شما اقدام می شود؛ صاحبان حرف مختلف چه کاری باید انجام دهند؟

 

وی همچنین به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و نبود زیرساختهای لازم برای تردد بدون ترافیک خودروهای شخصی اشاره کرد و گفت: عدم نظارت ها؛ نبود هماهنگی های لازم بین دستگاه های مختلف برای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و از همه مهمتر عدم حمایت مالی اقشار مختلف در این شرایط از جمله عواملی است که به گسترش بیشتر زنجیره انتقال کرونا دامن زده است.

 

دبیر شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه چه کسی جان عزیز خود را دوست ندارد و حاضر است در معرض خطر قرار گیرد؛ یادآور شد: اینکه بسیاری از مردم اقدام به بازگشایی نصفه و نیمه کسب خود می کنند یا شاهد عدم رعایت پروتکل ها از سوی آنها هستیم، ناشی از شرایط حاکم بر اقتصاد و معیشت آنها و عدم هماهنگی دستگاه ها برای انجام درست طرح های پیشنهادی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است.

 

وی گفت: بهتر است به جای اینکه مردم را مقصر دانسته و همواره توپ را به زمین آنها پرتاب کنیم، در نحوه سیاستگذاری و مدیریت پاندمی تجدید نظر کرده و طرح هایی را پیشنهاد دهیم که با شرایط اجتماعی کشور سازگاری داشته باشند.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصلحی کرونا اصفهان مردم پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟

رویداد «ایران اکسپو» از امروز ۸ اردیبهشت‌ آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی خواهد بود. در همین راستا اما نهادهای ذی‌صلاح دستور لغو کنسرت‌های موسیقی که قرار بود از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و اسپیناس پالاس برگزار شوند را صادر کرده‌اند و بدین ترتیب برگزاری این کنسرت‌ها به تاریخ دیگری موکول شده‌ است.

کنسرت‌هایی که لغو شده‌اند شامل کنسرت‌های مهدی احمدوند پنجشنبه ۶ اردیبهشت، فرزاد فرزین جمعه ۷ اردیبهشت (اسپیناس پالاس)، معین زندی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، امید حاجیلی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، کنسرت گرشا رضایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت می‌شوند؛ البته اجرای ناصر زینلی که قرار بود چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در اسپیناس پالاس برگزار شود، هنوز در وضعیت بلیت‌فروشی قرار دارد و مشخص نیست که برگزاری آن لغو می‌شود یا خیر!

به گزارش ایسنا، زمانی که خبر لغو یک کنسرت موسیقی منتشر می‌شود، شاید اولین مقوله‌ای که به ذهن متبادر شود بحث احترام به مخاطب است؛ زیرا زمانی که یک هنرمند یا گروه موسیقی خبر برگزاری کنسرت خود را اعلام می‌کند، طرفداران او برای حضور در کنسرت برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند. گاه این برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در یک کنسرت وقت و هزینه زیادی را می‌طلبد؛ چراکه به هر حال مخاطب باید چند ساعتی را برای حضور در یک کنسرت در نظر بگیرد و خرید بلیت‌ها حتی برای یک نفر هم هزینه سنگینی به همراه دارد.

با این وجود بارها شاهد بوده‌ایم که کنسرت‌های موسیقی پس از بلیت‌فروشی و در حالی که در چند قدمی برگزاری بوده‌اند، لغو شده‌اند؛ گویی که وقت و پول مردم هیچ ارزشی نداشته باشد.

برگزاری «ایران‌اکسپو» نیز رویدادی نیست که همین هفته پیش برای برگزاری آن تصمیم گرفته شده باشد که بخواهند کمتر از یک هفته مانده به برگزاری، کنسرت‌های دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه را لغو کنند. درحقیقت زمانی که قرار است بیش از ۲هزار نفر آن هم از ۸۰ کشور جهان در یک رویداد شرکت کنند، برگزارکنندگان باید همه جوانب از محل اقامت این افراد تا ایجاد ترافیک در محل برگزاری و اطراف آن را در نظر بگیرند که نخواهند دقیقه ۹۰ پول و زمان مردم را به هیچ بشمارند و به راحتی و بدون اینکه گویا اهمیتی داشته باشد، ۵ کنسرت را لغو کنند!

اما این در حالی است که کنسرت ناصر زینلی که قرار است ۱۲ اردیبهشت برگزار شود، در حال بلیت‌فروشی است؛ اگرچه که این روز مصادف است با روز آخر «ایران اکسپو» و از آنجایی که هتل اسپیناس در محدوده برگزاری این رویداد قرار دارد و احتمالا محل اقامت تعدادی از میهمانان باشد، با هجوم مخاطبان کنسرت به سالن و با وجود فعال بودن اکسپو، ترافیک سنگینی در آن محدوده ایجاد خواهد شد. از طرفی مشخص نیست که چرا وقتی که اعلام شده تمامی کنسرت‌های دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه تا روز ۱۲ اردیبهشت باید لغو شوند، چرا این کنسرت هنوز بلیت‌فروشی می‌کند؟!

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها