Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@18:36:50 GMT

۵۱ درصد از بستری‌های کرونا مربوط به دورهمی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۶۶۴۶

۵۱ درصد از بستری‌های کرونا مربوط به دورهمی است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گیلان در گفت و گویی، به اعمال محدودیت‌های تردد طی امروز و فردا اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها براساس آمار و ارقامی است که از وضعیت بیماران بستری در سطح کشور ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد از بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان‌ها مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و میهمانی هاست، اظهار کرد: این آمار‌ها موجب شده برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اقدام به اعمال محدودیت‌های منع تردد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم توجه مردم به اصل مسئولیت اجتماعی برای قطع زنجیره کرونا، عنوان کرد: اصل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و عدم حضور در دورهمی هاست، اما درصد پایینی از افراد متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که در نهایت منجر به گسترش شیوع بیماری می‌شود.

رئیسی، با بیان اینکه محدودیت‌های ویژه شب یلدا از ساعت ۱۸ برای کلیه اصناف گروه دو، سه و چهار اعمال خواهد شد، اضافه کرد: این محدودیت‌ها در همه شهر‌های با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود. همچنین منع تردد بین شهری برای خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۰ شب تا چهار بامداد نیز در همه شهر‌ها برقرار است.

وی با اشاره به وضعیت کنترل بیماری کرونا در استان گیلان، یادآور شد: علیرغم اینکه گیلان جزو اولین استان‌هایی است که درگیر کرونا شد، اما ارزیابی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که نسبت جان باختگان کرونایی به جمعیت استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا، گیلان را جزو استان‌های با کمترین فوت دانست و ادامه داد: در اسفندماه با تعداد زیاد فوت مواجه بودیم، اما در مجموع نسبت فوت به جمعیت در گیلان کمتر بوده؛ همچنین استان گیلان در شاخص نسبت فوت شدگان به بستری شدگان که یکی از شاخص‌های مهم بین المللی است، از متوسط کشور پایین‌تر است که از کیفیت مراقبت و مدیریت کرونا در این استان حکایت دارد.

رئیسی، با اشاره به کنترل خوب بیماری کرونا در گیلان در پیک اول، خاطرنشان کرد: متاسفانه با خیز مجدد بیماری در کشور مواجه شدیم و طی دو هفته گذشته چهار استان اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان وضعیت قرمز داشتند، اما گیلان بعد از اردبیل روند نزولی پیدا کرد و از وضعیت قرمز خارج شد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه سرا، املش، رضوانشهر و سیاهکل از وضعیت قرمز و نارنجی خارج و زرد شدند، تصریح کرد: گیلان ۱۰ شهرستان نارنجی دارد؛ البته وضعیت شهرستان تالش ناپایدار است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، به وضعیت قرمز بازمی گردد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته پژوهش اولسان هیوندای عادل فردوسی پور فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 روز پرستار سخنگوی ستاد ملی کرونا دورهمی محدودیت های کرونایی آمار مبتلایان به کرونا هفته پژوهش اولسان هیوندای عادل فردوسی پور فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 روز پرستار وضعیت قرمز محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!

بازار سهام روز دوشنبه شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌هایی بود که مالک باشگاه پرسپولیس شدند.

به گزارش اکوایران، بورس تهران بعد از ظهر روز شنبه با اعلام خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همراه بود. شش بانکی که ۸۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس تهران را مالک شدند؛ روز یکشنبه با روند‌های معاملاتی متفاوتی همراه بودند، اما با نهایی شدن معامله سهام این باشگاه در روز دوشنبه، شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌های خریدار پرسپولیس بودیم.

بانک شهر که با تملک ۳۰ درصدی، بیشترین میزان مالکیت پرسپولیس را به دست آورد؛ دیروز با خروج جریان پول حقیقی از سهام خود، در کنار ریزش ۳۲ صدم درصدی قیمت پایانی سهام وشهر مواجه بود.

سهام دو بانک ملت و تجارت که هر کدام ۲۰ درصد از مالکیت پرسپولیس را به دست آوردند؛ با وجود افزایش مالکیت حقیقی، شاهد کاهش قیمت بودند. دو بانک صادرات و اقتصاد نوین نیز که هرکدام ۵ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کردند نیز، با کاهش قیمت و خروج جریان پول حقیقی مواجه بودند و بانک رفاه نیز با توقف نماد خود در بازار پایه زرد فرابورس مواجه است.

نکته قابل توجه دیگر در روند قیمتی سهام این پنج بانک، افزایش قیمت یک دست آن‌ها در روز یکشنبه بوده که با نهایی شدن معامله سهام پرسپولیس معکوس شد.

دیروز به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳ هزار و ۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳ هزار و ۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!