Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ما می‌توانیم برای مجلسی‌تر کردن دسر‌ها و همینطور متفادت‌تر کردن آن‌ها، دسر‌هایی که با هم تناسب دارند را ترکیب کنیم. یکی از هیجان‌انگیزترین ترکیبات قطعا ترکیب فرنی و ژله است. به همین دلیل امروز می‌خواهیم طرز تهیه فرنی خامه‌ای با ژله زعفرانی را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با درست کردن این دسر در مهمانی‌هایتان همه را شگفت‌زده خواهید کرد.

مواد لازم برای تهیه ژله
آب دو پیمانه
پودر ژلاتین ۳۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
زعفران دم‌کرده دو قاشق سوپ‌خوری

مواد لازم برای تهیه فرنی خامه‌ای

نشاسته ذرت دو قاشق سوپ‌خوری
آرد برنج یک پیمانه
شکر نصف پیمانه
شیر چهار پیمانه
خامه  دو قاشق سوپ‌خوری

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از آش گندم یزدی و ساطری پلو خراسانی تا بال سوخاری به سبک چینی و چند دسر خوشمزه + تصاویر

طرز تهیه فرنی خامه‌ای با ژله زعفرانی

اول برای تهیه ژله ژلاتین، آب و شکر را داخل یک قابلمه با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دانه‌های ژلاتین و شکر کاملا حل شوند. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود. زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید. مایه ژله را داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید.

حالا نوبت به تهیه فرنی خامه‌ای است. تمام مواد خشک را با هم مخلوط کنید. شیر را اضافه کنید و بعد از این که حسابی هم زدید داخل یخچال حدود دو ساعت قرار دهید. بعد از دو ساعت فرنی را روی حرارت ملایم قرار دید و آرام هم بزنید تا غلظتی شبیه به ماست پیدا کند. فرنی را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه کنید و بعد از هم زدن کنار قرار دهید تا کمی خنک شود. ژله زعفرانی را از یخچال بیرون بیاورید و مکعبی خرد کنید. فرنی را روی مکعب‌های ژله‌ای بریزید و سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه دسر روی حرارت قرار دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم) پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم) فرآیند پخت بره و ده‌ها مرغ زیر یک بشکه بزرگ فلزی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟