Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@20:16:26 GMT

توصیه‌هایی برای تغذیه مناسب در شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۷۱۹۵

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تغذیه شب یلدا گفت: بهتر است در این شب از همه خوراکی‌های مرسوم با هم استفاده نشود و شام یلدا هم باید شامی سبک و کم چرب باشد. خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: آزیتا حکمت دوست درباره تغذیه درست در شب یلدا گفت: یکی از سنت‌های قدیمی ما ایرانیان، دورهمی شب یدا است که امسال به واسطه شیوع کرونا دورهمی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه کنار هم نیستیم، ولی با هم هستیم استفاده از خوراکی‌هایی که برای بدن ما مهم است مثل انار و هندوانه و انواع آجیل و مغز‌ها در این شب مرسوم است.   وی افزود: خوردن خوراکی‌هایی همچون انار و هندوانه و مغز‌ها بهتر است قبل از شام باشد. اگرچه با استفاده از این مواد بهتر است شام نخوریم، ولی اگر قرار است شامی خورده شود باید یک ساعت پس از مصرف این خوراکی‌ها باشد. اگرچه استفاده از انار به دلیل داشتن خواص بالا و کالری کم بسیار مناسب است. این میوه دارای ویتامین‌ها و املاح مختلف است و دارای کمی قند ساده است.   متخصص تغذیه درادامه با اشاره به خواص انار گفت: این میوه سرشار از ویتامین‌های C، B۱، B۲ و مواد معدنی مثل آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم و مقداری قند ساده است این میوه پلی فنل دارد که ضد التهاب بوده و باعث کنترل قند خون شده و از بیماری‌های متابولیک جلوگیری می‌کند. بهتر است یک عدد از این میوه در شب یلدا استفاده شود. امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مردم به ویژه شهروندان تهرانی دچارکاهش فعالیت و به تبع آن افزایش وزن شده اند به همین دلیل بهتر است در این شب از همه مواد غذایی مرسوم استفاده نشود.   وی توصیه کرد: شام شب یلدا باید سبک و کم چرب باشد. سوپ سبزیجات، سالاد  به همراه مواد پروتئینی مثل حبوبات پخته برای این شب مناسب است. استفاده زیاد از خوراکی‌های مختلف در این شب می‌تواند باعث برگشت غذا و اسید معده به سمت مری شده و باعث التهاب مری شود.   حکمت دوست با تاکید بر سنت‌های فرهنگی در این شب گفت: بهتر است در این شب بیشتر بر روی موارد فرهنگی تمرکز کنیم و از خوردن خوراکی‌های زیاد بپرهیزیم. در این شب شاهنامه خوانی و گرفتن فال حافظ مرسوم است و چه بهتر که ما هم در شب یلدا بیشتر به معنویات توجه کنیم.   بیشتر بخوانید: هزینه شب یلدا برای هر خانواده چقدر است؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: تغذیه شب یلدا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تغذیه شب یلدا شب یلدا خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزام بیدارپور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در استان در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آن‌ها سمی هستند، گفت: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، افزود: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

بیدارپور یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین 5 تا 12 ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی