Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:21:38 GMT

نگاهی به بهترین آهنگ‌های یلدایی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۷۷۰۵

نگاهی به بهترین آهنگ‌های یلدایی

یکی از مهم‌ترین ارکان شب یلدا، موسیقی است؛ اگرچه در سال جاری امکان دورهم جمع شدن وجود ندارد،‌ امام همچنان می‌شود در جمع‌ها و تی خلوت یلدایی به موسیقی خوب گوش سپرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسیقی خوب چیزی است که امروز از آن بی‌بهره هستیم. البته که بابت آن به هیچکس نمی‌توان خرده گرفت، اما می‌توان حداقل در یلدای امسال که وضعیتی چنین گریبان گیرمان شده، گرد و غبار نشسته بر گوش‌هایمان را کنار بزنیم و به معنی واقعی کلمه "گوش بدهیم" تا مگر دنیاهای دیگری از موسیقی را تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برخی از شاخص‌ترین آثار موسیقی مرتبط با شب یلدا، در شعر، آهنگ، عنوان و یا محتوا، معرفی می‌شود:

۱. تصنیف دل شیدا با صدای محمدرضا شجریان

این تصنیف زیبا را تصنیف ساز مشهور دوران قاجار علی اکبر شیدا ساخته و اگرچه افراد زیادی پس از او این تصنیف را بازخوانی متفاوتی کرده‌اند ولی صدای گرم استاد شجریان در دستگاه سه گاه شوری دیگر به آن بخشیده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

۲. تصنیف شب تنهایی با صدای علیرضا افتخاری

طرفداران موسیقی اصیل حتماً این آهنگ زیبا با صدای علیرضا افتخاری و محمد جواد ضرابیان در ذهنشان نقش بسته است. پیشنهاد می‌کنیم که خود گوش‌های خود را از شنیدن این اثر زیبا با شعر دل‌انگیز حافظ محروم نکنید.

۳. آهنگ یلدا با صدای محمد معتمدی

ترانه عاشقانه این اثر را بهمن محمد سروده است و ملودی و خوانندگی مربوط به خواننده خوش صدا و خوش ذوق کاشانی، محمد معتمدی است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

۴. آهنگ شب یلدا با صدای کوروش یغمایی

کورش یغمایی خواننده و نوازنده چیره دست گیتار در موسیقی راک ایران است که بسیاری لقب پدر راک ایران را بر او نهاده اند. این آهنگ یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های این هنرمند در کنار آهنگ معروف "گل یخ" است.

۵. آهنگ زمستون با صدای افشین مقدم

زمستون آهنگی نوستالژیک با فضایی کلاسیک است. آهنگی از خواننده فقید و توانا مرحوم افشین مقدم که استقبال خوبی برای پذیرایی از زمستان پس از سپر کردن طولانی‌ترین شب پاییز است.

۶. زندان شب یلدا با صدای وحید تاج

ترانه این اثر مخلوطی از اشعار فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج است و آهنگسازی آن به سلمان سالک سپرده شده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

۷. آهنگ کافه پاییز با صدای بابک جهانبخش

با ترانه‌ای از مهدی ایوبی و آهنگسازی میلاد بابایی یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های بابک جهانبخش خواننده پاپ موسیقی کشورمان است که خوشبختانه چندی این خواننده پیش عمل جراحی قلب خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

کد خبر 462802

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شب یلدا آداب و رسوم شب یلدا یلدا دورهمی های شب یلدا آهنگ یلدا آهنگ شب یلدا محمدرضا شجریان علیرضا افتخاری بابک جهانبخش کوروش یغمایی وحید تاج محمد معتمدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم) درگیری بازیکنان چلسی برای زدن ضربه پنالتی (فیلم) عجیب ترین نتیجه تاریخ فوتبال جهان (فیلم)

دیگر خبرها

  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • جشن رختکن فوتسال افغانستان با آهنگ صادق بوقی؛ او او او او! + ویدیو
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود