Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی چهارشنبه سامانه بارشی فعال از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. امین حسین نقشینه در گفتگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای نقاطی از هرمزگان کرمان، خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و گیلان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقشینه ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه پایداری و سکون نسبی هوا و همراه با سکون نسبی جو و انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها و صنعتی ایجاد میکند انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت هوا و تا شرایط مطلوب هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است و در صورت عدم کاهش منابع آلوده کننده مثل تردد وسایل نقلیه امکان افزایش شاخص آلودگی ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.
این کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه سامانه بارشی فعال از شمال غرب وارد کشور می‌شود تا اواخر وقت چهارشنبه و به عبارتی نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر را هم تاثیر قرار می‌دهد این سامانه بارشی پنجشنبه از نیمه غربی و بخش‌هایی از شمال و شمال شرق را در بر خواهد گرفت.
نقشینه بیان کرد: جمعه با فعالیت این سامانه ادامه دارد شمال و شمال شرق افزوده می‌شود، برای کل کشور بجز سیستان باراندگی خواهیم داشت.شنبه این سامانه بارشی در شرق سواحی دریای خزر و یکشنبه از مرز‌های شمال شرق کشور گذر خواهد کرد. پیامد این سامانه باراشی از روز یکشنبه تا چهارشنبه برف و باران و برای مناطق کوهستانی برف و کولاک و برای مناطق جنوبی بصورت باران و رگبار وزش باد خواهد بود.
وی تاکید کرد: خلیج فارس مواج متاطم و طول موج به یک متر می‌رسد، امروز هوای تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی فردا و پس فردا برای تهران غبار آلود پیش بینی می‌شود و شرایط هوای تهران ناسالم است، بیشینه دمای تهران ۹ درجه خواهد بود و کنینه دما یک درجه تا دو درجه زیر صفر خواهد بود. سردترین استان اردبیل ۱۳ درجه زیر صفر و همدان با ۹ درجه زیر صفر سردترین استان‌ها و بندرعباس با دمای ۲۶ درجه گرمترین استان است.
بیشتر بخوانید: در کدام مناطق کشور طی چند روز آینده باران می‌بارد؟
انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی آب و هوا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟