Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داستان مدیریت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با همه جای ایران فرق دارد چرا که نگاه طایفه ای و قومی از یک سو و نگاه‌های سودجویانه و قدرت طلبانه از سوی دیگر موجب شده تا مدیریت ها همواره در معرض آسیب باشند و همین یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد شده استانی که اگر مدیریت‌های صحیحی از ابتدا در آن شکل می گرفت علاوه بر توانایی رفع مشکلات خود استان، توانایی اداره کردن چند استان دیگر را به واسطه نعمت ها و موهبت های سرشار الهی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس؛ متاسفانه آن چه که باعث عدم رونق توسعه در استان شده مداخله نمایندگان مجلس در همه ادوار در امور اجرایی استان بوده که سهم خواهی نمایندگان چنین رشد ناموزون و نصف و نیمه‌ای را ایجاد کرده است.

در چند ماه اخیر یکی از مباحث مربوط به انتخاب معاون عمرانی استانداری بعد از رفتن عزیر فیلی بوده که تاکنون جایگزینی برای وی انتخاب نشده و البته عده‌ای هم برای رسیدن به این منصب تلاش‌های شبانه روزی و پیدا و پنهانی دارند.

اما نکته قابل ذکر این که در سالهای اخیر حتی با بودن معاون عمرانی نیز بسیاری از پروژه های استان راکد ماندند و از دست معاون عمرانی کاری برنیامد چرا که عزمی همگانی جهت رفع مشکل پروژه ها در استان وجود ندارد و نگاه به پروژه ها خارج از اولویت بندی و جزیره‌ای و منطقه‌ای است.

در سال هایی که عزیر فیلی یکی از مجرب ترین معاونین عمرانی در ابعاد فنی در سطح کشور عهده دار این مسوولیت در استان بود هر چند کارهایی جسته و گریخته انجام شد اما بسیاری از پروژه ها همچنان به حال خود باقی مانندند و آن‌هایی نیز که به سرانجام رسیدند چندان نیازی به تلاش و بودجه آن چنانی نداشتند.

پروژه هایی مانند جاده پاتاوه به دهدشت و یا هتل ورزش و پل چهارم بشار و مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج و بسیاری دیگر از پروژه ها همچنان زخمی بوده و شواهد و قرائن چنین می گوید که تا پایان عمر دولت نیازی به معاون عمرانی در استان نیست.!

به گزارش فارس اگر قرار بر این است که پروژه های عمرانی همچنان مسکوت و راکد بمانند و از حالت کما بیرون نیایند همان بهتر که استاندار برای معاونت خود در امور عمرانی رویه این چند ماه اخیر را ادامه دهد.

در همین خصوص یکی از پیمانکاران عمده استان در گفت‌وگو با فارس با بیان این که در سال‌های اخیر حوزه پیمانکاری در استان آسیب جدی دیده است اظهار کرد: دولت با شعارهای پر طمتراق کار خود را شروع کرد و کارهایی نیز آغاز شد اما در ادامه سهل‌انگاری‌ها و عدم نظارت‌ها و همچنین استفاده از نیروهای پیمانکار ضعیف موجب شد تا پروژه‌ها در استان زخمی و راکد بمانند.

وی گفت: متاسفانه مطالبات پیمانکاران نیز به این مشکلات اضافه می‌شود که دولت نتوانست به تعهدات خود عمل کنند و دستگاه های اجرایی نیز تعامل خوبی با پیمانکاران نداشتند و در یک کلام استان اکنون به دلیل سوء مدیریت ها پیمانکارنی ورشکسته دارد که توان اجرای هیچ پروژه ای را ندارند و هیچ فردی هم به عنوان معاون عمرانی نخواهد توانست به حوزه عمرانی استان سر و سامانی بدهد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج بویراحمد معاون عمرانی مدیریت ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک