Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: کمیته فنی فدراسیون تاکنون با حضور چهار رشته تیراندازی، ووشو، تیراندازی با کمان و تکواندو در یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین موافقت کرده و بر همین اساس اردوی انتخابی از دی ماه آغاز خواهد شد.

«هادی بشیریان» افزود: با فدراسیون‌های ملی هریک از  این چهار رشته، جلسات هماهنگی و تبادل نظر برگزار کردیم و قرار شد همچون دوره‌های  گذشته در زمینه برگزاری اردوهای انتخابی و آماده‌سازی همکاری لازم را با ما داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ادامه داد: یونیورسیاد در ۱۸ رشته شامل ۱۵ رشته اجباری و سه رشته انتخابی برگزار می‌شود و  کمیته فنی فدراسیون رشته‌های دیگری را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت تامین بودجه و سطح فنی مناسب، رشته‌های دیگر برای اعزام به یونیورسیاد تعیین و برنامه آماده‌سازی آنان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای شروع اردوها نیز گفت:  خوشبختانه در خصوص اعتبار مورد نیاز مشکلی نداریم و همچون همیشه اعتبار مورد نیاز را وزارت علوم تحقیقات و فناوری در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد.

بشیریان اضافه کرد: پس از مشخص شدن نفرات اصلی، اردوهای آماده‌سازی با این نفرات از اسفند ماه یا فروردین ۱۴۰۰  آغاز می‌شود که فرصت باقیمانده تا شروع یونیورسیاد را از دست ندهیم و تیم‌ها با آمادگی کامل راهی چین شوند.

رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت: یکی از موضوعاتی که برای فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و به ویژه فدراسیون بین‌المللی (FISU) اهمیت زیادی دارد، حضور دختران دانشجو در یونیورسیاد است که طی دوره‌های گذشته درصد حضور دختران را در این رقابت‌ها افزایش دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار رشته انتخابی از سوی کمیته فنی فدراسیون رشته‌هایی هستند که زنان و مردان در آن به صورت برابر فعالیت می‌کنند و حتی در برخی رشته‌ها زنان موفقیت‌های بیشتری نیز دارند.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی یادآور شد: خوشبختانه روسای چهار فدراسیون از وضعیت ورزشکاران دانشجوی این رشته‌ها اظهار رضایت کردند و سطح فنی آنان را برای حضور در یونیورسیاد مناسب دانستند  که این مسئله ما را چند قدم برای رسیدن  به آمادگی تیم‌ها پیش می‌برد.

بشیریان در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون درصدد افزایش پاداش قهرمانان یونیورسیاد هست یا خیر؟ گفت: به طور قطع این مساله مورد توجه مسئولان فدراسیون بوده و هست و ما در این خصوص مذاکراتی را با مسئولان وزارت ورزش و جوانان داشتیم اما موضوع اصلی این است که قانون و آیین‌نامه این پاداش‌ها باید از سوی وزارت ورزش تدوین و به تصویب برسد./ ایرنا

المپیاد ملی ورزش‌های دانشگاهی تیر ماه برگزار می‌شود

بشیریان در ادامه این گفت و گو به برگزاری المپیاد تابستانی ملی ورزش‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با تصمیم کمیته فنی فدراسیون امسال المپیاد تابستانی در ۱۸ رشته پسران و چهار رشته دختران تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است تعداد رشته‌ها افزایش یابد اما هدف ما برگزاری المپیاد کیفی است و برخلاف سال‌های گذشته به دلیل وضعیت کرونا در کشور، مسابقات با حضور پنج تیم از پنج بخش وزارت علوم برگزار خواهد شد و همچون سال‌های گذشته تیم‌های منتخب دانشگاهی در مسابقات شرکت نمی‌کنند.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد اما از ۲ جهت برگزاری المپیاد  متناسب با شرایط فعلی است.  نخست کیفیت رقابت‌ها در حد قابل توجهی افزایش می‌یابد زیرا مسابقات انتخابی به صورت داخلی در هر یک از بخش‌های وزارت علوم انجام شده و در نهایت یک تیم با کیفیت راهی المپیاد خواهد شد. در بخش دوم نیز با توجه به شرایط اقتصادی کشور  هزینه‌ها در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه چهار رشته زمینه یونیورسیاد نیز در المپیاد تابستانی ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: المپیاد تابستانی تیر ماه برگزار خواهد شد تا فرصت برابری به ورزشکاران دانشجوی سراسر کشور برای نمایش توانمندی در رشته مورد  علاقه‌شان داده شود و در صورت تایید کادر فنی و کمیته فنی فدراسیون در قالب تیم ملی دانشجویی رشته‌های اعزامی،  راهی یونیورسیاد خواهند شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی کمیته فنی فدراسیون المپیاد تابستانی رییس فدراسیون چهار رشته خواهد شد رشته ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟

حسن یزدانی با تصمیم فدراسیون کشتی، بدون انجام دیدار انتخابی به المپیک پاریس می‌رود.

طرفداری | دیوید تیلور با انجام مسابقات انتخابی از رسیدن به المپیک بازماند اما حسن یزدانی بدون انجام مسابقه قرار است نماینده ایران باشد.

دیوید تیلور در مسابقات انتخابی المپیک، برابر آرون بروکس پدیده کشتی آمریکا شکست خورد تا به پاریس نرسد. اتفاقی که کشتی جهان را در شوک فرو برد و البته بروکس هم با شایستگی سهمیه المپیک را کسب کرد.

کامران قاسم‌پور برای المپیک خودش را به وزن ۸۶ کیلوگرم رساند تا بین او و یزدانی یک نفر به پاریس برود اما فدراسیون کشتی اعلام کرد حسن یزدانی مستقیم به المپیک می‌رود و دیگر بعید است این تصمیم عوض شود.

ظاهرا فدراسیون کشتی با این تصمیم خواسته به حسن یزدانی و عناوین او احترام بگذارد اما سوال این است که چرا فدراسیون کشتی آمریکا چنین دیدی در مورد تیلور نداشت و چرخه انتخابی را به درست‌ترین شکل ممکن انجام داد؟

به هر روی باید دید حسن یزدانی این‌بار برابر بروکس چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و می‌تواند قهرمان المپیک پاریس شود یا خیر.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • ۳۳ نفر به اردوی تیم ملی هاکی روی یخ دختران دعوت شدند
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد