Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا رئیسی شامگاه شنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه در کشور هیچ استان قرمزی وجود ندارد، اظهار کرد: در دو هفته گذشته چهار استان اردبیل، گیلان، گلستان و مازندران در وضعیت قرمز کرونایی بودند که با همکاری مردم و کادر درمان اکنون تمامی این استان‌ها از حالت قرمز تغییر وضعیت داده و هیچ‌گونه استان قرمزی در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ناپایدار بودن وضعیت کرونا در چهار شهرستان کشور گفت: بر اساس معیار وزارت بهداشت چهار شهرستان کردکوی در گلستان، بافت در کرمان و آمل و گلوگاه در مازندران دارای وضعیت نارنجی و نزدیک به قرمز بوده و در صورت کوچک‌ترین غفلتی این چند شهر به حالت قرمز درمی‌آیند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور یکی از رویکردهای وزارت بهداشت را رصد روزانه شهرهای کشور دانست و تصریح کرد: در کشور هیچ شهر قرمزی وجود نداشته و اکنون ۲۰۵ شهرستان نارنجی و ۲۴۳ شهر زرد بوده و با رصد روزانه چنانچه شواهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرهای کشور مشاهده شود هشدار لازم‌ را به آن استان می‌دهیم.

رئیسی با اذعان ‌به اینکه تعطیلی آموزش مجازی دانش آموزان‌ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نبوده است، بیان کرد: برگزاری آموزش هیچ ارتباطی با کرونا نداشته و ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ‌گونه مصوبه‌ای در خصوص تعطیلی این کلاس‌ها نداشته و بدون هماهنگی این امر انجام‌شده است.

وی با اذعان به اینکه در حوزه تأمین واکسن کرونا دو اقدام بسیار مهم در کشور در حال انجام شدن است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مسؤولین، واکسینه کردن گروه‌های هدف در جامعه بوده و در این خصوص اقدامات لازم مثل ساخت واکسن کرونا ایرانی و تأمین واکسن مطمئن از خارج از کشور در حال انجام است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور با اشاره به آخرین با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری امتحانات دانش آموزان در کشور گفت: هرگونه برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری باید با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود لذا ابتدا باید پیشنهاد آن به ستاد ارسال و در کمیته امنیت اجتماعی بررسی شود.

رئیسی از برگزاری آزمون استخدامی کشور خبر داد و افزود: آزمون استخدامی کشور دومرتبه به علت کرونا تعطیل و بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون استخدامی در دی‌ماه در دو هزار و ۷۰۰ حوزه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اعلام موضع وزارت بهداشت در خصوص برگزاری کلاس‌های اول و دوم ابتدایی به‌صورت حضوری در شهرهای زرد کشور بیان کرد: این مورد امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بسیار موردبحث قرار گرفت و مقرر شد تا دو هفته آینده بررسی‌های لازم انجام و کمیته‌ای در این خصوص تشکیل و بهترین تصمیم گرفته شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واکسن کرونا در داخل کشور تصریح کرد: با تلاش دانشمندان ایرانی واکسن ساخت داخل در مراحل آخر تولید بوده و اکنون وارد فاز یک یعنی تست انسانی شده ولی هر واکسنی برای انجام آزمایش بر روی انسان باید امتحان خودش را پس داده تا میزان تأثیرگذاری آن تائید شود لذا تا چند ماه دیگر تولید واکسن کرونا ساخت داخل برای واکسینه کردن گروه هدف به طول می‌انجامد.

رئیسی از رایزنی با کشورهای خارجه برای واردکردن واکسن کرونا به داخل کشور خبر داد و افزود: برای تأمین مالی واکسن کرونا هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته و رایزنی برای واردکردن واکسن به کشور در حال انجام است ولی برای انتقال پول یکسری موانع وجود دارد.

وی موضع‌گیری مسؤولین کاخ سفید در خصوص حل مشکل تأمین واکسن کرونا را سیاسی خواند و بیان کرد: استکبار با تحریم‌های خود در اوایل کرونا از واردکردن انواع تجهیزات پزشکی به کشور جلوگیری کرده و اظهارنظر مسؤولین کاخ سفید بحث‌های سیاسی بوده و غیرقابل‌باور است زیرا درواقع آمریکا اجازه انتقال پول توسط ایران را نمی‌دهد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور با تأکید بر لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا چند ماه آینده گفت: واکسن کرونا از اواخر بهار در دسترس گروه‌های هدف و مردم قرارگرفته و به تولید انبوه می‌رسد لذا  در این پنج‌ماهه و تا زمان واردکردن واکسن مطمئن مردم باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا هیچ واکسنی در دنیا اثربخشی ۱۰۰ درصد ندارد.

رئیسی با ابراز خرسندی از روند طرح غربالگری شهید سلیمانی در گیلان بیان کرد: این طرح با همکاری سپاه قدس گیلان، بسیج،  استانداری گیلان و تمامی نهادها به بهترین در این استان شروع و گزارش‌های خوبی از این استان به گوش می‌رسد.

وی با تکذیب سه برابر شدن آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان گفت: روند کرونا در گیلان مثل دیگر استان‌ها نزولی بوده و از ۱۶ شهرستان این استان ۱۰ شهرستان نارنجی و مابقی زرد هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور با تأکید بر لزوم توجه به رعایت محدودیت‌های هوشمند در کشور افزود: محدودیت هوشمند معنی آن تغییر وضعیت از نارنجی به زرد بوده و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اجرای این طرح بسیار موفق  و مسافرت‌های بین‌شهری ۸۰ درصد  تردد و بین استان ۱۶ الی ۳۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت گیلان رئیسی علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

به گزارش "ورزش‌ سه"، رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری یک مسابقه در چارچوب هفته بیست و پنجم آغاز می‌شود و سپس روز آینده 7 دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمانی و سهمیه‌های سقوط در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

در یکی از این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کند؛ دیداری که با توجه به نتیجه کسب شده در تبریز میان استقلال و تراکتور می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند.

در آستانه این مسابقه باشگاه سپاهان نامه‌ای رسمی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرده و از مسئولان خواسته تا در بازی روز آینده از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. 

البته این نامه سپاهانی‌ها متعاقب نامه روز 18 فروردین آنها است که طی آن از مسئولان برگزاری مسابقات خواسته بودند که با دقت بیشتری اتفاقات هفته‌های باقی مانده را رصد کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است