Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۰ آذر ماه فرصت مناسبتی است برای گرامی‌داشت و تجلیل از کسانی که در این روزهای سخت کرونایی در محافظت از جان بیماران به پزشکان کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز پزشک، روز پرستار، روز دستیاران پزشک و دندان‌پزشک و مناسبت‌های گوناگونی که در سراسر دنیا تعیین شده‌اند، برای گرامی‌داشت و تجلیل از کسانی است که به مداوای بیماران می‌پردازند یا در انجام مسئولیت‌های درمان‌گران به آن‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تمامی این روزها افزایش آگاهی از حرفه‌های مربوط به سلامتی و بالا بردن سطح آگاهی افراد در مورد داشتن زندگی سالم است. شاید بسیاری از افراد این جمله را شنیده و حتی خواسته یا ناخواسته با خود تکرار کرده باشند که این شغل آن‌ها است و وظیفه دارند هم‌چون سایر مشاغل به ازای تمامی روزهای آرامی که داشته‌اند، اکنون مقاومت کنند، اما در دوران همه گیری ویروس کرونا عفونی بودن و درصد بالای سرایت بیماری‌هایی هم‌چون کووید -۱۹، باعث شده است که خطرات ناشی از بیماری‌های امثال آن، نه تنها کادر درمان که تمامی افرادی را که در ارتباط با آن‌ها قرار دارند، در معرض خطر قرار دهد.

پرستاران و دستیاران پزشکی که در واقع پشتیبانان حرفه‌ای پزشکی محسوب می‌شوند، حضورشان برای اداره محیط بیمارستان‌ها، آرام کردن جو موجود، انجام مراقبت‌های بهداشتی، مشارکت در برنامه‌های ارتباطی، صحبت کردن با گروه‌های مختلف در مورد ارتقا سلامتی و مدیریت بیماری بسیار ضروری است. فعالیت این افراد باید تحت نظارت یک پزشک باشد، اما این امر به‌معنای ناتوانی آن‌ها در انجام امور نیست. بسیاری از پرستاران و دستیاران پزشکی می‌توانند بیماری‌ها را تشخیص دهند، بیماران را معاینه کنند و حتی برنامه‌های درمانی تنظیم کنند که البته لازم است این کار توسط پزشک تأیید شود. این افراد هرچند قادر به انجام جراحی یا تجویز دارو نیستند، ممکن است بتوانند هنگام حضور در اتاق عمل یا زمان ویزیت بیمار توسط پزشک، کمکی برای او محسوب شوند. همچنین پرستاران و دستیاران پزشکی می‌توانند به ارائه مشاوره‌های درمانی و آموزش‌های لازم برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها بپردازند.

معالجه استخوان‌های شکسته، مصون کردن بیماران از آسیب‌های بیشتر، تشخیص آسیب‌دیدگی یا بیماری مراجعه‌کنندگان، تفسیر آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش خون و عکس‌برداری با اشعه ایکس، همچنین بررسی وضعیت عمومی بیماران و ارائه شرح حال پزشکی آن‌ها که همگی برای ارتقای کیفیت اقدامات درمانی پزشکان ضروری است نیز از جمله مسئولیت‌های این قشر به شمار می‌رود. ارتباط مداوم پرستاران با بیماران یا خانواده آن‌ها و رابط بودن بین پزشک و بیمار، باعث پررنگ‌تر شدن هر چه بیشتر نقش آن‌ها در محیط‌های درمانی می‌شود و بیشتر از هر زمانی نشان می‌دهد که وجود و حضور آن‌ها از چه اهمیت چشمگیری برخوردار است.

در این روزهای سخت مبارزه با کووید -۱۹ که پزشکان، پرستاران، دستیاران و سایر عوامل مربوط به کادر درمان، شانه‌به‌شانه هم در حال مبارزه با این بیماری فراگیر هستند، نمی‌توان از نقش هیچ‌یک از آن‌ها غافل ماند. بنابراین برای بزرگداشت زحمات آن‌ها نیازی به انتظار فرارسیدن روزهای مناسبتی نیست. افراد می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی اعلام شده، پشتیبانی از زحمات کادر درمان، تشکر زبانی یا پست گذاشتن در صفحات مجازی و هر اقدام کوچک دیگر، امروز را برای بزرگداشت تمامی سپرهای مدافع انسانی در برابر معضل کرونا اختصاص دهند و تلاشی کوچک در راستای زدودن خستگی از تن همه کسانی که در حال تلاش برای خوش کردن حال ناخوش شهرها هستند، انجام دهند.

کد خبر 448287

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جامعه پزشکی کار درمانگر پزشك روز جهانی درمان بهداشت و درمان پرستار کرونا و پرستاران کرونا کووید ۱۹ پاندمی کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس پیشگیری از کرونا کرونا در جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستیاران پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.   به گزارش ایسنا، افشین محمدی دره شوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عومل مرتبط با حادثه مسمویت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به‌سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.   وی افزود: در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.   محمدی دره شوری با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.   طی روز‌های اخیر اخباری در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت با الکل ۲۹ پزشک در شیراز منتشر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟