Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت یمن هشدار داد ادامه محاصره یمن منجر به مرگ ده ها تن در این کشور شده و این جنایت توسظ سازمان ملل تایید می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن درخواست انسانی را به سازمان بهداشت جهانی، سازمان‌های ذی ربط انسانی، سازمان ملل، صلیب سرخ و یونیسف مطرح ساخته و خواهان نجات دو قلوی به هم چسبیده یمنی شد که در وضعیت نابسامانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که وضعیت نظام درمانی که در یمن به دلیل حملات هوایی و محاصره ائتلاف متجاوز از بین رفته است، اجازه درمان کافی این دو قلو در بیمارستان‌های صنعاء را نمی‌دهد و نبود دستگاه‌های درمانی لازم که ائتلاف متجاوز اجازه ورود آنها به یمن را نمی‌دهد، مانع از عمل جراحی برای جدا کردن این دو قلو در بیمارستان السبیعن و تمامی بیمارستان‌های یمن می‌شود.

المتوکل محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی عربستانی بر فرودگاه صنعاء و ممانعت از پرواز ده‌ها کودک یمنی مبتلا به بیماری‌های مزمن را محکوم کرد؛ کودکانی که از سفر به خارج ناتوان ماندند و هزاران تن‌ از آنها طی مقطع زمانی از هشت اوت ۲۰۱۶ (زمان بستن فرودگاه) تا به امروز جان خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل نیز از انجام تعهدات خود در قبال آن کودکان برای ایجاد یک کریدور هوایی عاجز مانده است در حالی که این سازمان به تعهدات خود به نظام سعودی عمل کرده و از موافقت آن با ایجاد این کریدور قدردانی کرد در حالی که چنین کریدوری اصلا وجود نداشت.

وی از جهانیان خواست تا با قاطعیت و موضعی انسانی علیه این جنگ کشتار جمعی که توسط ائتلاف متجاوز در حق کودکان یمن إعمال می‌شود، بایستند.

المتوکل گفت: ائتلاف متجاوز سعودی که با محاصره و حملات مردم ما را می‌کشد، نمی‌تواند ادعای انسانیت درخصوص این دوقلوی یمنی کند این ائتلاف تلاش می‌کند تا اقدامات انسانی را برای خود از طریق رسانه‌ها ثبت کند، در حالی که این ائتلاف است که مردم یمن را محاصره کرده است و فرودگاه‌ها را در مقابل بیماران و مسافران بسته و مانع از رسیدن کشتی‌های حامل دارو و سوخت و غذا به یمن می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن ائتلاف متجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • بارورسازی ابرها می‌تواند منجر به اثرات فاجعه بار شود
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور