Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی از راه اندازی مرکز جامعه ترک و بازتوانی معتادان در استان خبر داد و گفت: در این مرکز نعتادان علاوه بر ترک اعتیاد حرفه‌ای را فرا گرفته و زمنیه اشتغال آنان نیز ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

هادی حسن‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬ با اشاره به اقدامات سپاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اثات مخرب آن٬ اظهار داشت: نخستین مرکز جامع ترک و بازتوانی معتادین با کمک بهزیستی و همکاری سپاه هم اینک فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مرکز معتادین آبرومند توسط تمام پایگاه‌های بسیج استان شناسایی و به مرکز معرفی می‌شوند. افراد معرفی شده به این مرکز٬ به مدت چهار ماه و به شکل بیست و چهار ساعته نگهداری می‌شوند و علاوه بر سم زدایی و ترک اعتیاد در ایام حضور در مرکز حرفه و فن‌های مورد نظر به بهبود یافتگان انتقال داده می‌شود.

فرمانده سپاه همدان: 5 هزار تجربه از رزمندگان همدانی ثبت شدقرارگاه جوادالائمه(ع) سپاه به محلات آسیب‌پذیر استان گیلان رسیدگی می‌کندسپاه استان گلستان با همه ظرفیت‌ها در خدمت مدافعان سلامت است

معاون اجتماعی سپاه استان خراسان شمالی به رویکردهای فرهنگی برای حل مشکلات اجتماعی در استان نیز اشاره داشت و تصریح کرد: همچنین در این مرکز سعی شده از ظرفیت بسیج طلاب استفاده شود و به معتادین بهبود یافته مضامین مذهبی و شیوه و سبک زندگی اسلامی منتقل شود. حضور در این مدت در مرکز رایگان بوده و از فرد معرفی شده هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و در حال حاضر مرکز 70 نفر را پذیرش کرده که ورودی اول این مرکز در حال ترخیص هستند.

حسن دوست ادامه داد: از آنجایی که یکی از دغدغه‌های اصلی افراد معتاد برای رفتن به کمپ مخصوصا معتادین متاهل٬ وضعیت خانواده‌های آن‌هاست٬ در این مرکز سعی شده به شکل مستمر خانواده‌های این افراد نیز رصد و مشکلات خانوادگی و معیشتی آن‌ها در ایام حضور در مرکز مرتفع گردد.

وی افزود: آخرین گام پیش بینی شده در این مرکز بعد از ترک اعتیاد و حرفه آموزی٬ ایجاد بستر لازم برای ایجاد شغل است و اداره کل بهزیستی متعهد شده هر کارفرمایی که از وجود بهبود یافتگان در حوزه کاری خود استفاده کند٬ مبلغ 50 میلیون وام با کارمزد چهار درصد به وی اعطا کند. از تمام کارفرمایان و کارآفرینان که نیازمند اعتبار برای محقق کردن یا توسعه کار خود هستند درخواست داریم تا به شرط استفاده از این افراد مستعد و متعهد از این امکانات بهره مند شوند.

انتهای پیام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی معتاد آسیب های اجتماعی معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران