Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: استان اردبیل به واسطه پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی طی سال‌های اخیر و با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط دولتمردان در مسیر توسعه واقع شده است و با توجه به ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی و صنعتی پروژه‌های گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و محور‌های صنعتی به سرعت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: صد‌ها روستا و واحد صنعتی در طی سال‌های ۹۲ تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند که این مهم علاوه بر مهاجرت معکوس زمینه ساز شکوفایی اقتصادی استان را نیز فراهم ساخته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ و همزمان با اتمام دولت دهم تعداد ۴۰۰ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بودند که این میزان ۵۶ درصد از خانوار روستایی استان را شامل می‌شد و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۵۰ روستای استان اردبیل که قریب به ۹۵ درصد از خانوار روستایی را شامل می‌شود از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد مشترکین گاز طبیعی استان اردبیل را بیش از ۵۰۰ هزار مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۸ هزار و ۶۰۰ مشترک شهری و ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ مشترک نیز روستایی می‌باشند.

او همچنین با اشاره به ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در شهر‌ها و ۹۵ درصدی در روستا‌ها ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور استان اردبیل به استانی سبز از لحاظ گازرسانی تبدیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین گازرسانی به صنایع را در راستای محرومیت زدایی و توسعه صنعتی استان و اشتغالزایی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و تعداد صنایع عمده و جزء بهره‌مند از گاز طبیعی در استان اردبیل را هزار و ۴۸۰ صنعت برشمرد و گفت: افزایش چشمگیری در صنایع برخوردار از گاز طبیعی از ۹۷۶ واحد در سال ۱۳۹۲ به هزار و ۴۸۰ واحد تا به حال داشتیم که بیش از ۵۰ درصد رشد در این حوزه نشان از تلاش بی وقفه خادمان ملت در عرصه گازرسانی و ارایه خدمات می‌باشد.

اسماعیلی در پایان رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گازسوز را مورد تاکید قرار داد و گفت: همیشه با شروع فصول سرد سال و افزایش مصرف گاز طبیعی متاسفانه شاهد حوادث دلخراشی هستیم که در اکثر موارد بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانوار روستایی گازرسانی به روستاها واحد صنعتی گاز طبیعی نعمت گاز طبیعی استان اردبیل بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر