Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:10:50 GMT

غربالگری مجدد سالمندان در طرح شهید سلیمانی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۱۸۵۷

غربالگری مجدد سالمندان در طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور امروز در مراسم تجلیل از پرستاران و کادر درمانی در ستاد سپاه قدس گیلان با اشاره به تلاش‌های کادرمانی در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر مجاهدت پرستاران و سایر کادر درمانی نبود، امروز کشور در شرایطی سخت و دشوار قرار می‌گرفت.

وی با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی باهدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و آغاز فعالیت واحد بهداشت پایگاه‌های بسیج در حال اجرا است، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد فوتی‌های کرونایی در گیلان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد از فوتی‌های کرونا را افراد سالمند تشکیل می‌دهند، افزود: غربالگری سالمندان در قالب طرح شهید سلیمانی، مجدداً اجرا خواهد شد.

عبدالله‌پور با اشاره به کمبودهای تجهیزات بهداشتی در استان گیلان بیان کرد: طی سال‌های آینده سپاه قدس گیلان اقدامات مؤثری در حوزه بهداشت و درمان خواهد داشت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این نشست بیان اینکه مسئله بهداشت و سلامت جزو تأکیدات اسلام است، اظهار کرد: پرستاران و درمانگران در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان‌الله محمدی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص مسائل درمانی و بهداشتی گفت: از افتخارات دین اسلام است که حلال و حرامش بنا به‌سلامت روحی و جسمی انسان تنظیم‌شده است.

آغاز پروژه ساخت مرکز جراحی سپاه قدس گیلان در دهه فجر امسال

معاون بهداشت، سلامت و دفاع زیستی سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اشاره به طرح‌های راهبردی تدوین‌شده در این معاونت اظهار کرد: نوسازی مرکز درمانی امام سجاد (ع) و گسترش فضای تخصصی این مرکز ازجمله اقدامات در حال اجرا است.

محمد صادقی، طب توان‌بخشی و طب سنتی را ازجمله حوزه‌های درمانی دانست که به‌زودی در مرکز درمانی امام سجاد (ع) شروع به فعالیت می‌کنند و گفت: مرکز جراحی سپاه قدس گیلان به‌عنوان یک برنامه میان‌مدت در دستور کار قرارگرفته که در دهه فجر امسال کلنگ آغاز ساخت آن زده خواهد شد.

وی راه‌اندازی بیمارستان جنرال شهری سپاه قدس گیلان را ازجمله دیگر برنامه‌های معاونت بهداشت دانست و افزود: تحقق این پروژه در بازه زمانی بلندمدت پنج‌ساله انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، در پایان این نشست از جمعی از پرستاران، کادر درمان و همچنین خانواده شهید مدافع سلامت "سهیل کیان‌فر" تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سالمندان گیلان غربالگری محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان سپاه قدس گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی