Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مخاطرات حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی، از خانواده‌ها خواست مراقب سرک‌کشیدن‌ فرزندانشان به محتواهای نامناسب باشند.

فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حضور زیاد و خارج از چارچوب دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌های جسمی و روانی زیادی را متوجه سلامت آنها کند، گفت: والدین باید بر زمان استفاده از اینترنت از سوی دانش‌آموزان نظارت کنند و نگذارند آموزش مجازی دروس باعث شود که تمام وقت دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منصوری ادامه داد: خانواده‌ها باید نسبت به استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی حساس بوده و اجازه ندهند فرزندانشان از غفلت آنها سوء‌استفاده کرده و به سایت‌هایی که محتوای نامناسب برای دانش‌آموزان دارند، سرک بکشند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اعتیادآور بودن استفاده افراطی از فضای مجازی، گفت: توصیه می‌شود خانواده‌ها حضور فرزندان خود در فضای مجازی را محدود کرده و تنها در ساعاتی که معلم آنها به تدریس اختصاص می دهد در این فضا حضور داشته باشند تا کمترین آسیب متوجه سلامت فرزندانشان شود.

وی گفت: استفاده زیاد از فضای مجازی علاوه بر آسیب‌های جسمانی، صدمات روحی و روانی زیادی مثل اعتیاد اینترنتی را برای دانش‌آموزان در پی خواهد داشت. ضمن اینکه استفاده دانش آموزان از محتواهای نامناسب می تواند مشکلاتی مثل بلوغ زودرس را برای آنها در پی داشته باشد.

منصوری  از پرخاشگری، اضطراب و افسردگی به عنوان دیگر آسیب های حضور بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی یاد کرد و افزود: این آسیب‌ها می‌تواند در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان اختلال ایجاد کنند.

وی سپس با اشاره به ناآشنایی و اطلاعات کم برخی خانواده‌ها در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، افزود: آموزش مجازی دانش‌آموزان می‌طلبد تا والدین برای همراهی و مصونیت دانش‌آموزان در برابر مخاطرات، اطلاعات خود در زمینه فضای مجازی و تهدیدات و آسیب‌های آن را به ‌روز کنند. 

منصوری ادامه داد: همراهی والدین با سیستم آموزش مجازی آموزش‌ و پرورش نه‌ فقط باعث بالا رفتن سطح آموزش و یادگیری دانش‌آموزان می‌شود، بلکه بهترین مانع برای جلوگیری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی علیه دانش‌آموزان است.

وی  با اشاره به ضرورت برنامه ریزی خانواده ها برای کاهش سطح دسترسی دانش‌آموزان در فضای مجازی گفت: والدین باید از نصب فیلترشکن بر روی گوشی‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد صرف نظر کنند، چرا که این نرم‌افزارها سطح دسترسی دانش‌آموزان را به محتواهای نامناسب زیاد کرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضای مجازی دانش آموزان كرمانشاه دانش آموزان در فضای مجازی خانواده ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز