Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: با توجه به اپیدمی کرونا، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان امسال با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تمدید شده است.
او با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها در امسال، افزود: در طرح برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) کودکان ۳ تا ۶ سال استان، یک هزار کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوهردهی گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۱ کودک از نیمه تیرماه تا نیمه آذر ماه امسال در این طرح مشارکت کردند که سه هزار کودک از آن‌ها به بینایی سنج ارجاع داده شدند.

او افزود: ۲۵۰۰ کودک از این کودکان توسط بینایی سنج معاینه شدند که ۳۰۰ کودک دچار تنبلی چشم بودند.

گوهردهی گفت: با توجه به اینکه ۹۸ هزار و کودک مشمول این طرح هستند، اما هنوز تعداد زیادی از آن‌ها برای معاینه مراجعه نکرده اند که علت اصلی آن، نگرانی خانواده‌ها از شیوع ویروس کرونا می‌باشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: طرح سنجش بینایی کودکان در استان با دستگاه غربالگر بینایی در ۳۰ پایگاه دائم و سیار در حال اجرا است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی مازندران کرونا ویروس تنبلی چشم تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی