Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: در حوزه کرونا با وجود اختلاف نظرهای فراوان در کشور اما اگر تدابیر و حمایت مقام معظم رهبری و تبعیت از نظرات پزشکان و وزارت بهداشت و دستور هماهنگی بین همه ارکان کشور، نبود؛ شاید مانند برخی از کشورهای دیگر وضعیت اسفبارتری داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند یکشنبه (30 آذر) در آیین بزرگداشت روز پرستار در بیمارستان شهیدباهنر کرمان در سخنانی با قدردانی از کادر درمان در سراسر کشور و استان کرمان؛ گفت: در کنار وظایف سنگین درمانی و بهداشتی، زحمات کرونایی کادر درمان به یک سالگی نزدیک می شود و امیدواریم با همت مردم عزیز بتوانیم جشن پایان کرونا را در همان یک سالگی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و کسانی که جانانه تلاش کردند؛ از سلامتی و بعضاً از جان خود گذشتند تا مردم در آسایش، آرامش و سلامتی به سر ببرند؛ از دانشگاه های علوم پزشکی استان قدردانی کرد و یاد شهدای سلامت را گرامی داشت و افزود: با عنایت مقام معظم رهبری عنوان شهید خدمت و شهید سلامت بر آنان نامی با مسمی و پر افتخار است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه از همه فرمانداران تقاضا دارم که ظرف همین امروز به دیدار خانواده های شهدای سلامت بروند؛ روز ولادت حضرت زینب(س) را هم تبریک گفت و اظهار کرد: یادی هم از پرستاران عزیزی می کنیم که 40 سال و بعضاً بیش از 40 سال در درون خانه ها از قهرمانان ملی ما پرستاری می کنند و چه سختی هایی می کشند که ما بی اطلاع هستیم.

 

 

زینی وند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سید الشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید سلیمانی تصریح کرد: آن شهید علاوه بر زندگی پرافتخار و پر مفهوم و با افتخار خود برای ما ایرانیان و همه مسلمانان و آزادگان و حتی غیر مسلمانان، در طول یکسال بعد از شهادت هم چقدر افتخار برای ما آفرید و گفتمان ایجاد کرد و چقدر ادبیات آزادگی و مردانگی ایجاد کرد و البته چقدر سرشکستگی برای ذلیلان و دشمنان اسلام آورد.

 

 

وی ادامه داد: چه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند که با شهادتش هم ضربه خیلی سنگینی به دشمنان ذلیل اسلام زد و البته چقدر رسالت کرمان را به واسطه حضور ایشان و حضور شهید مقاومت سنگین کرد؛ با سبک زندگی، روحیه و آرمان خواهی ایشان، چقدر دل ها به سمت ایران و  به سمت کرمان توجه می کند؛ این ها رسالت ما را در کرمان خیلی سنگین می کند.

 

 

استاندار کرمان همچنین درگذشت فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه  را هم تسلیت گفت و در ادامه با آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری تصریح کرد: در عرصه های مختلف وجود با برکت ایشان اداره امور کشور را تسهیل و گره گشایی می کند؛ به خصوص در حوزه کرونا با این اختلاف نظرهای فراوان که در عرصه کشور ما وجود دارد اگر تدابیر ایشان و تکلیف ایشان و تبعیت از نظرات پزشکان و وزارت بهداشت و هم دستور هماهنگی بین همه ارکان کشور، نبود؛ معلوم نبود امروز وضعیت چگونه بود و اگر حمایت های ایشان نبود شاید همین امروز مانند برخی از کشورهای دیگر وضعیت اسفبارتری در حوزه کرونا داشتیم.

 

 

وی در ارزیابی از فضای بهداشت و درمان کشور گفت: اگرچه در کنار تقویت و توسعه بخش های مختلف کشور توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان و آموزش پزشکان ورزیده و متبحر در کشور، امروز ما را در جمع مدعیان تخصصی در حوزه بهداشت و درمان در دنیا قرار داده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه بهداشت و درمان حتماً فاصله داریم.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: علاوه بر آن، در حوزه پرستاری که امروز مناسبت جلسه ما هم هست به نظر می رسد که باید تخصصی تر به این مقوله نگاه شود؛ نظام بهداشت و نظام درمان ما، پزشک محور و درمان محور است در صورتی که اگر ما برنامه ریزی کنیم و سمت و سوی جامعه و نظام آموزش پزشکی را کمی به سوی بهداشت محور و پیشگیری محور هم پیش ببریم شاید موفقیت بیشتری داشته باشد.

 

 

وی گفت: شخص مقام معظم رهبری هم به حوزه بهداشت و پیشگیری عنایت ویژه دارند لذا هر چقدر که حوزه مراقبت ها، بهداشت، آموزش و پیشگیری را تقویت کنیم به همان مقدار بنیه های آموزش و درمان کشور بیشتر تقویت می شود که البته به نظر می رسد نظام پرستاری ما باید به سمت مراقبت، بهداشت و پیشگیری برود اما بیشتر دوست دارند که به سمت رفتار پزشکی پیش بروند.

 

 

زینی وند خاطرنشان کرد: ما که پزشکان متخصص زیادی داریم و کار خود را انجام می دهند و آنجایی که ما خلأ داریم اتفاقاً پرستار حرفه ای و حرفه پرستاری است که شما در دنیا می بینید که در عرصه های مختلف، در واحد های صنعتی و آموزشی و حتی در واحد های خانواده و جامعه، تمرکز و هدایت نظام پرستاری به این سطوح هم تقویت شده و امیدواریم در کشور ما هم این اتفاق بیفتد.

 

 

وی ادامه داد: اتفاق دیگری که در کشور ما در حال رخ دادن است و چون خاموش و آرام است خیلی مورد توجه ما نیست و وضعیت نظام پرستاری و توجه به سیستم و ساختار پرستاری را ضرورت انکارناپذیر در کشور می کند اینکه جامعه ما به سرعت به سمت یک جامعه سالمند دارد پیش می رود و ظرف 15 تا 20 سال آینده ما تقریباً با یک جامعه کاملاً سالخورده مواجه هستیم.

 

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه ما از دوران پنجره جمعیتی و در واقع اکثریت جمعیت جوان به سمت یک جامعه کهنسال و در واقع پیر سرازیر می شویم که می دانید چقدر آن جامعه نیاز به مراقبت دارد و چقدر هزینه آور است که در بطن سیاست های جمعیت و تأکیداتی که مقام معظم رهبری روی بحث جمعیت دارد در این حوزه معنا پیدا می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای دنیا هم این دوره را طی کردند و خسارات زیادی در حوزه پیری جمعیت گریبانگیر آنان شده؛ متذکر شد: این ها همه به ما می گوید که نظام پرستاری را یک نظام حرفه ای تر، گسترده تر و در واقع جذاب تر برای جوانان بکنیم تا به سمت حرفه مهم پرستاری بیایند و باید این برنامه ریزی را انجام دهیم.

 

 

زینی وند سختی کار پرستاری را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه باید به وضعیت پرستاران بیشتر توجه کنیم؛ افزود: ما امروز البته در کنار حوزه بیمارستان ها و حوزه وزارت بهداشت، حوزه درمان را هم داریم؛ در حوزه تأمین اجتماعی بنده همه پرستاران آن بخش را تکریم می کنم و به مدیر درمان استان هم تبریک می گویم؛ حوزه تأمین اجتماعی هم اتفاقاً حوزه ای است که خدمات بسیار ارزنده ای را به قشرهای بسیار نیازمند با خدمات درمانی دارد.

 

 

وی در پایان گفت: به مسئولین و مدیران بییمارستان بزرگ شهید باهنر کرمان و مراکز درمانی و به پرستاران هم خداقوت و تبریک می گویم و تمام قد در برابر زحمات شما می ایستیم و تکریم می کنیم و قدر عظمت و بزرگی شما را  می دانیم.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی زینی وند روز پرستار مقام معظم رهبری استاندار کرمان بهداشت و درمان نظام پرستاری زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی در نشست هم‌اندیشی استادان که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی برگزار شد، ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که هدایت و تربیت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است که این نشان دهنده نقش و ارزش گرانسنگ جایگاه معلمی است، بنابراین معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: هرشغلی که بر عهده می‌گیریم هرچقد بزرگتر باشد، مسئولیت نیز به همان اندازه بزرگ‌تر و عظیم‌تر خواهد شد که یکی از شغل‌های خطیر همین شغلی معلمی است؛ به عبارتی معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏‌ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است؛ «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: اگر قرار است جامعه‌ای نجات پیدا کند، باید نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش، معلمان، استادان و اندیشمندان این عرصه تغییر یابد که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: معلّمی شغل انبیا است که این این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ بلکه این یک حقیقت قرآنی است و از جمله خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می‌کنید که برترین انسان‌های تاریخ بشریّت، آن راه را رفته‌اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده‌اند.

تعلیم و تربیت صحیح، انسان را به درجات بالا می‌رساند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی ضمن تبریک دوازه اردیبهشت روز بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمی بسیار بالاست که این جایگاه در آموزه‌های دینی و تعلیم و تربیت بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته به طوری که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: «کسی که به من کلامی بیاموزد مرا عبد خود قرار داده است.»

حجت‌الاسلام احمد ربانی ضمن تأکید بر تلاش در مسیر علم آموزی بیان کرد: در سایه آموزش و تعلیم و تربیت صحیح انسان به درجات بالایی نائل خواهد شد و این وظیفه خطیر بر عهده متولیان امر تعلیم و تربیت است که این جایگاه با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست، زیرا امری که در فرایند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در کلاس‌های درسی باید فضای آموزشی را طوری ایجاد کنیم تا بتوانیم تجربیات زندگی خود را با لسانی ساده و شیوا به دانشجویان منتقل کنیم و پنجره جدیدی را برای ورود به دنیا برای نسل جوان مهیا سازیم و فردی تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشیم.

به گزارش آنا؛ در برنامه‌ای جداگانه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام رحیمی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان به همراه هیأت رئیسه واحد بجنورد، همزمان با روز معلم، به صورت سرزده با حضور در کلاس‌های درس دانشکده‌های پزشکی، علوم انسانی و فنی و مهندسی با تقدیم گل به استادان، مقام معلم و استاد را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان