Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای  اقدام برخی از کشورهای اروپایی برای  اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، سیدمحسن دهنوی، در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۲۲۵ نماینده مجلس درباره اقدامی اروپا برای اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: پارلمان اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه و مضحک قطعنامه‌ی اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض حقوق بشر را صادر کرده است، ما نمایندگان ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی این اقدام پارلمان اروپا را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: پارلمان اروپا که امروز در مخالفت با اعدام و حمایت از مجرمان علیه امنیت ملی کشورمان، قطعنامه صادر می‌کند همان نهادی است که در مقابل ترور ناجوانمردانه دانشمند بی‌گناه ایران سکوت کرده است و بلکه برعکس همیشه حامی و پشتیبان تروریست‌ها اعم از منافقین تروریست که دستشان به خون ۱۷ هزار شهروند بی‌دفاع ایرانی آغشته است، بوده تا گروه‌های تجزیه‌طلب و رهبران گروه‌های تروریستی را در محل این پارلمان میزبانی می‌کنند و به فعالیت آزادانه گروه‌های تروریستی در سطح کشورهای اروپایی به ویژه در پارلمان اروپا میدان می‌دهند.

نمایندگان مجلس در این بیانیه افزودند: افرادی که هدفمند از دسترسی کودکان معصوم و بیمار ایرانی به دارو جلوگیری می‌کنند و قاتل ده‌ها کودک بیمار ایرانی هستند، با اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران از جمله حق حیات، حق سلامت، حق اشتغال، حق آموزش و حق توسعه را نقض می‌کنند، با وقاحت و گستاخی به مجرمان جاسوسی که نقش مؤثری در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران داشته و در حالی که در زندان به سر می‌برند تابعیت می‌دهند و با پوشش دو تابعیتی برای دارندگان گذرنامه‌های اروپایی باج‌خواهی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: سازندگان و فروشندگان سلاح‌های کشتارجمعی به صدام دیکتاتور که موجب قتل هزاران جوان برومند ایرانی شدند، صلاحیت ادعای دفاع از حقوق بشر را ندارند. در حالی که مقامات رژیم تروریست و جنایتکار صهیونیست به انجام ترورها در ایران اذعان کرده‌اند و مقامات و نمایندگان پارلمان اروپایی یا به خاطر سرسپردگی یا ترس از صهیونیست‌ها هرگز جرأت انتقاد از آن جنایتکاران را نداشته‌اند.

نمایندگان مجلس افزودند: سال‌ها کشتار و جنایت در سوریه، عراق و یمن به دست تروریست‌های دست ساخته آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و حکام کشورهای جنایتکار هم‌پیمان آنها صورت گرفت که صدها هزار انسان بی‌گناه به فجیع‌ترین شکل قتل عام شدند، اما پارلمان اروپا و مدعیان دروغ حقوق بشر نه تنها این جنایت‌ها را محکوم نکردند بلکه همه‌گونه مساعدت و کمک را در اختیار تروریست‌های دولتی و غیردولتی قرار دادند که این موضع جنایت‌کارانه از ذهن ملت‌های منطقه و از تاریخ محو نخواهد شد و مقامات کشورهای اروپایی که آمر و عامل این جنایت‌ها بوده‌اند باید در دادگاه محاکمه شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نمایندگان پارلمان اروپا به جای حمایت از مجرمان حمایت بی‌شرمانه کشورهای غربی از صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، دیکتاتورهای کودک‌کش را کنار نهاده و دست از استانداردهای دوگانه بردارند.

۲۲۵ نماینده مجلس با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا و کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس و دولت فرانسه خاطرنشان کردند: از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم با هدف اقدام متقابل، فهرست اسامی مقامات اروپایی که اعمال تحریم‌های ظالمانه به ویژه در زمینه دارو مرتکب جنایت ضد بشری علیه ملت ایران شده‌اند و همچنین آن دسته از مقامات اروپایی که از گروه‌های تروریستی، منافقین و تجزیه‌طلب‌ها حمایت به عمل آورده‌اند و قضات اروپایی که در آرای سیاسی علیه شهروندان بی‌گناه ایرانی قرار محکومیت و حبس صادر کرده‌اند را همه جانبه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای ایران را به آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده، متهم کرده‌اند.

قانونگذاران اروپایی در این قطعنامه از اعدام «روح‌الله زم» انتقاد کرده‌اند.

کد خبر 462929

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فرانسه جمهوری اسلامی ایران تحریم ایالات متحده آمریکا حقوق بشر انگلستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمهوری اسلامی ایران ۲۲۵ نماینده مجلس کشورهای اروپایی پارلمان اروپا اعمال تحریم تروریست ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم اهمیتی در حد مرحله اول دارد و چه بسا شاید اهمیت آن بیشتر است چون افراد از میان نامزدهای راه یافته، نصف آنها را راهی بهارستان می‌کنند؛ پس انتخابات مرحله دوم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: از همه مردم حوزه‌های انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» دعوت می‌کنم با شور و نشاط خاصی روز جمعه در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با آگاهی کامل افراد مورد نظر خود را انتخابات کنند چرا که سرنوشت چهار سال قانونگذاری کشور دست این نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6097015

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا