Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر سعید حصارکی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: دکتر تورج عبادزاده و دکتر محمدرضا واعظی از پژوهشگران  پژوهشگاه مواد و انرژی در فهرست دانشمندان  برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد آمریکا قرار گرفتند.

وی ادامه داد:   اسامی این پژوهشگران برتر ایرانی پس از ارزیابی استنادات  علمی و داده های پایگاه اسکوپوس در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ در نشریه Plos Biology منتشر شده است

دانشگاه استنفورد (به انگلیسی: Stanford University) معتبرترین و برترین دانشگاه‌ جهان بر اساس آمار موسسه های QS و TIMES در ۲۰۱۹ ، ۲۰۲۰ و دومین دانشگاه برتر جهان در ۲۰۲۱ است که در استنفورد، در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در مجاورت دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا ، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حصارکی  توضیح داد: دکترتورج عبادزاده با انتشار ۱۶۴ مقاله در زمینه مواد بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۰ میلادی در رتبه ۱۳۳ هزارو۹۷  و دکتر محمدرضا واعظی با ۱۱۵ مقاله بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ در ردیف۱۴۱ هزارو ۲  در این فهرست قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت:۱۶۱ هزار و ۴۴۱ پژوهشگر در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص های استنادی استاندارد بر اساس تولیدات علمی سال ۲۰۱۹ طبقه بندی شده اند.

دکتر حصارکی افزود: ارزیابی و انتخاب این محققان براساس شاخص کامپوزیت C و معیارهای شش‌گانه زیر بوده است:
 Total citation، H-index، Coauthorship-adjusted H-index، Total citation to single authored papers، Total citation to single+first authored papers و Total citation to single+first+last authored papers
معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: ۱۱۵۴پژوهشگر ایرانی در لیست این تحقیق قرار گرفته اند.

محققان این پژوهشگاه تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.

آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

برچسب‌ها پایان نامه دانشجویی البرز فردیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایان نامه دانشجویی البرز فردیس پایان نامه دانشجویی البرز فردیس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد

به گزارش تابناک به نقل از روزیاتو، به نظر می‌رسد برخی از شهر‌ها ثروتمندان را جذب می‌کنند؛ به عنوان مثال شهر نیویورک را در نظر بگیرید که دارای ۳۴۰،۰۰۰ ساکن با ثروتی بیش از ۱ میلیون دلار است. اما بین میلیونر بودن و میلیاردر بودن تفاوت زیادی وجود دارد. پس ثروتمندترین‌ها کجا زندگی می‌کنند؟

اینفوگرافیک زیر با استفاده از داده‌های فهرست جهانی ثروتمندان Hurun در سال ۲۰۲۴، ۲۰ شهری که بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۲۴ را در خود جای داده‌اند، نشان می‌دهد.

 

رکود اقتصاد چین در طول سال گذشته بر ساکنان فوق ثروتمند آن در شهر‌های کلیدی تأثیر گذاشته است. پکن، شهری با بیشترین میلیاردر‌ها در سال ۲۰۲۳، نه تنها جایگاه خود را به نیویورک واگذار کرده، بلکه به رتبه چهارم سقوط کرده و از لندن و بمبئی هم عقب افتاده است.

 

در واقع تمام شهر‌های چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردر‌های خود را از دست داده اند.

شهر‌های هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند.

در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می‌شوند و نیمی از شهر‌های برتر را به خود اختصاص می‌دهند. آن‌ها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳،۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.

دیگر خبرها

  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود