Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب نژاد روز یکشنبه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که با ریاست رییس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: سامانه تصمیم به منظور تسهیل و کنترل تحکیم بنیاد خانواده در استان راه‌اندازی شده است لذا تمامی زوجینی که متقاضی طلاق هستند باید به این سامانه مراجعه و نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند تا از خدمات مشاوره روانشناسی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی سازش، ارایه خدمات تخصصی مشاوره برای حفظ سلامت زوجین و کاهش آسیب‌های پس از طلاق را از جمله اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد و اظهار داشت: افراد با ورود به سامانه به آدرس http://zaman.behzisti.net/ نوبت‌دهی شده و مورد ارزیابی روانی، اجتماعی و مشاوره با هدف سازش قرار می‌گیرند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه چنانچه زوجین به سازش برسند پرونده آنها به دادگستری ارجاع نمی‌شود گفت: این طرح از ۱۰ مهرماه در خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند آغاز شده که یک مرکز ارزیابی روانی و اجتماعی، ۱۲ مرکز مشاوره و سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این طرح با بهزیستی همکاری می‌کنند. 

وی ادامه داد: از ابتدای طرح ۱۸۱ نفر در سامانه پذیرش شده‌اند، ۱۱۹ نفر منتظر جواب مراکز مشاوره هستند، ۵۷ نفر پاسخ گرفتند و چهار نفر سازش کردند.

عرب نژاد اظهار داشت: ۲۲ نفر درخواست طلاق از طرف زوج، ۷۱ نفر درخواست طلاق از سوی زوجه و ۸۸ مورد طلاق توافقی داشته‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه ۴۹ درصد درخواست‌ها را طلاق توافقی به خود اختصاص می‌دهد عنوان کرد: بیشترین علت هم طلاق عاطفی، کمبود مهارت زندگی، ضرب و شتم و اعتیاد بوده لذا بر خلاف تصور عموم بیکاری و درآمد ناکافی کمترین عوامل تاثیرگذار در طلاق است. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سامانه تصمیم در شهرستان‌های طبس، قاین و نهبندان نیز در حال راه‌اندازی است گفت: امیدواریم این طرح تا پایان سال برای همه شهرستان‌ها قابلیت اجرا داشته باشد. 

وی با اشاره به تضاد بین اهداف این سامانه و کار وکلا در امر طلاق اظهار داشت: همانطور که در اهداف سامانه عنوان شده سازش، خدمات روانشناختی و کاهش آسیب‌های پس از طلاق مد نظر است اما وکلا تلاش بر انجام طلاق دارند و بیشتر به نیازهای اقتصادی افراد توجه می‌کنند تا اینکه نیازهای عاطفی و روانی زوجین مد نظر باشد.

عرب نژاد با تاکید بر لزوم برگزاری نشستی بین وکلا و مشاوران این سامانه گفت: معمولا وکلا با درخواست‌هایی از جمله، نفقه، مهریه و حضانت فرزند اهرم‌های فشار به دست زوجین می‌دهند لذا کسانی که پایشان به دفتر وکلا باز می‌شود امکان سازش ندارند. 
 

برچسب‌ها طلاق خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور طلاق خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند