Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۲۷۰۰ کیلومتر جاده‌ خاکی در استان کرمانشاه به ویژه مناطق روستایی نه‌تنها سد راه توسعه روستاها شده بلکه زمینه محرومیت هر چه بیشتر را فراهم می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، روستاهای کشور از جمله استان کرمانشاه با وجود تأمین بخشی اعظمی از مواد غذایی مورد نیاز و نقش تأثیرگذار اقتصاد شهرها متأسفانه راه دسترسی آنها به مناطق شهری از جمله به منظور حمل و نقل آسان محصولات تولیدی کشاورزان با مشکلاتی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستاها از مناطق محروم به شمار رفته و نبود امکانات لازم با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و زندگی مدرن شهری طی دو یا سه دهه گذشته سبب مهاجرت بی‌رویه و گسترده روستاییان به شهرها و مناطق حاشیه‌ای آن شده که همین مسئله نیز معضلات جامعه شهری ما را امروز دوچندان کرده است.

در فصل پاییز و زمستان در پی هر بارندگی اعم از باران یا برف، رفت و آمد به روستاهایی که فاقد راه آسفالته یا راه زیرسازی شده هستند، برای مدت یک تا دو هفته با خودروهای معمولی غیرممکن می‌شود و در این مواقع تنها خودروهای شاسی بلند یا تراکتور می‌تواند کارساز باشد و این مشکل زمانی که نیاز به انتقال بیماری به شهر باشد ممکن است به یک فاجعه تبدیل شود.

هرچند این مشکلات و معضلات بر همگان آشکار است اما مسئولان نبود اعتبارات را دلیل وجود جاده‌های خاکی در استان می‌دانند و اذعان دارند که اعتبارات استانی با اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی راه‌ها قابل مقایسه نیست.

افزایش 3.2 درصدی تردد در جاده های کشوربرف جاده‌های مواصلاتی اردبیل را در برمی‌گیردکاهش 10.4 درصدی تردد در جاده های کشور/ برف و باران در محورهای برون شهری 20 استان

2700 کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه خاکی است

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در استان 8100 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که بیش از 2700 کیلومتر آن راه خاکی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات و برنامه‌ریزی انجام شده طرح ابرار آغاز شده که براساس اولویت‌بندی 50 درصد از طریق ماشین‌آلات امانی انجام و به محض رسیدن به مرحله آسفالت با پیمانکار قرارداد منعقد می‌شود. 

کرمی افزود: بیش از 1500 کیلومتر از راه‌ها نیازمند روکش آسفالت است و در مجموع 3000 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح راه‌ها نیاز است در حالی که سالانه 150 تا 200 میلیارد تومان برای نگهداری راه تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس استانداردها پنج تا 15 درصد هزینه ساخت برای نگهداری تخصیص داده می‌شود اما اکنون در استان حدود دو درصد است گفت: با این شرایط راه‌ها باید اولویت‌بندی شوند و از طرفی به جای روکش آسفالت به لکه‌گیری روی آورده‌ایم. 

به نظر می‌رسد مشکل اصلی مناطق روستایی ضعف زیرساختی به ویژه راهسازی باشد که نیازمند اعتبارات ویژه‌ و متفاوت از گذشته است در غیر این صورت باید منتظر مهاجرت روستاییان به ویژه جوانان و نوجوانان به شهر باشیم.

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی زندگی روستایی استان کرمانشاه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است.

با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.

خلیج گرگان در خاک ایران واقع و از غرب به شرق کشیده شده‌است و درازای آن تقریباً ۶۰ کیلومتر و حداکثر پهنای آن نزدیک به ۱۲ کیلومتر و وسعت خلیج حدود ۴۰۰۰ هکتار است.

خلیج گرگان کم‌عمق است به‌طوری‌که با در نظر گرفتن بالاآمدگی آب، حداکثر عمق آن به ۴ متر می‌رسد و از غرب به شرق تا حوالی ضلع جنوبی آشوراده به عمق آب افزوده می‌شود.

این خلیج دو بندر دارد، بندر ترکمن در ساحل شرقی که در مداخل خلیج و در کنار آن قرار دارد و بندر گز نیز در ساحل جنوبی واقع شده‌است.

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است