Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن پارسی پور در گفتگو با مهر به تشریح وضعیت بودجه خراسان شمالی در لایحه بودجه سال آینده پرداخت و اظهار کرد: دولت برای خراسان شمالی وصول ۶۴۳ میلیارد تومان درآمد را پیش بینی کرده که استان موظف به تأمین آن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی ادامه داد: از سوی دیگر کل منابع ورودی به استان ۴ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان در قالب بودجه جاری و عمرانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بودجه در نظر گرفته شده در حوزه اعتبارات هزینه‌ای را ۴۱۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ به ۲۳ نهادی که حقوق آنها از استان تأمین خواهد شد، ارائه می‌شود.

پارسی پور تصریح کرد: اعتبار دستگاه‌هایی که از مرکز کشور حقوق دریافت می‌کنند، ۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان است.

پروژه‌های عمرانی خراسان شمالی ۹۵۷ میلیارد اعتبار استانی دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی به تشریح اعتبارات حوزه عمرانی پرداخت و گفت: در پروژه‌های استانی ۳۰۶ میلیارد تومان، در پروژه‌های ردیف توازن ۶۵۱ میلیارد تومان، در پروژه‌های استانی ویژه ۴۶ میلیارد تومان و در پروژه‌های ملی ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ردیف بودجه استانی توسط دولت در قانون تعیین تکلیف شده اما محل هزینه بودجه توازن برعهده استان می‌باشد.

پارسی پور با تاکید بر اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی استانی به هزار و ۵۰۰ پروژه اعتبار تخصیص داده شده، بیان کرد: ۸۰۰ پروژه به صورت عمرانی وجود دارد و باقی موارد به عنوان فعالیت‌های مستمر مانند آموزش به کشاورزان مطرح است.

رتبه ۱۷ خراسان شمالی در رشد اعتبارات عمرانی

این مقام مسئول در ادامه به قیاس وضعیت خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها پرداخت و اضافه کرد: استان در جایگاه هفدهم رشد بودجه عمرانی قرار دارد یعنی ۱۶ استان رشد بودجه عمرانی یشان از ما بیشتر است.

وی افزود: از نظر حجم پول در این حوزه در رتبه بیستم کشور هستیم.

پارسی پور با تاکید بر اینکه اعتبارات استانی ۶۵ درصد رشد کرده است، گفت: خراسان شمالی یک و یک دهم جمعیت کشور را دارد اما ۲ و یک دهم بودجه استانی کشور را از آن خود کرده است.

شاخص‌های خراسان شمالی نسبت به کشور پایین‌تر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از رشد ۶۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم در کشور ۵۵ درصد است لذا رشد خراسان شمالی نسبت به میانگین کشور بیشتر بوده و از این نظر در رتبه سوم کشور هستیم.

وی افزود: از نظر میزان ریالی اعتبار هزینه‌ای، در رتبه سی‌ام کشور قرار داریم زیرا این بودجه متناسب با تعداد کارمند است.

پارسی پور در انتها با تاکید بر رشد ۹۳ درصدی اعتبار استان از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در سال آینده، گفت: از نظر رشد این رقم در کشور دهم هستیم اما این به معنی آن است که استان در شاخص‌ها نسبت به کشور عقب ماندگی دارد.

کد خبر 5100414

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا شب یلدا شیراز آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهرکرد بوشهر کرمانشاه عکس استانها قاسم سلیمانی بارش برف شهرستان کرج بارش باران میلیارد تومان خراسان شمالی پارسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت