Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نخستین مصوبه شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) با هدف تمرکز بر حوزه آموزش گردشگری اجرایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهد شفیعی با اشاره به اولین جلسه وبیناری کمیته فنی آموزش آنلاین گردشگری با حضور ۹ عضو کمیته آموزش سازمان جهانی گردشگری، گفت: در این جلسه که با حضور دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و مدیر اجرایی این کمیته و اعضاء آکادمی UNWTO برگزار شد؛ گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده در بخش آموزش گردشگری ایران به ویژه پس از گسترش کرونا ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به سایر بخش‌های گزارش مطرح شده؛ خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی در جوامع محلی، مطرح کردن ساختار نظام جامع آموزش گردشگری کشور، طراحی و به‌روزرسانی دوره‌های آموزشی و تولید منابع و محتوای آموزشی دوره‌های مختلف گردشگری در کشور نیز از جمله زوایایی متفاوت از حوزه گردشگری کشور بود که اعضای حاضر از آن آگاهی یافتند.

شفیعی به اهداف مهم و مورد بحث کمیته آموزش گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکید بر نقش و جایگاه «آموزش و تربیت نیروی انسانی در بازیابی صنعت گردشگری در پساکرونا»، «تاکید و معرفی ظرفیت‌های UN Academy و استراتژی‌های آموزش گردشگری»، «نگاه آینده‌نگرانه به آموزش و لزوم بازنگری نیازسنجی مهارت‌های مورد نیاز در چشم‌انداز آینده صنعت گردشگری»، «تاکید بر تقویت ارتباطات علمی و به اشتراک‌گذاری دانش بین کشورهای عضو از طریق آموزش آنلاین»، «استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و آموزشی سازمان جهانی گردشگری برای ایران» بخش‌هایی از زوایای ترسیم شده برای شکل‌گیری چشم‌انداز فعالیت کمیته آموزش سازمان جهانی گردشگری و همکاری اعضا در این رابطه به شمار می‌آید.

ایران به عنوان یکی از ۶ عضو اصلی در اولین نشست «کارگروه اصلاح چارچوب حقوقی عضویت وابسته سازمان جهانی گردشگری» حضور پیدا کرد. ایران موفق به عضویت در دو کمیته تخصصی این سازمان با عنوان «کمیته آموزش مجازی گردشگری» و «کمیته تدوین کدهای بین‌المللی حمایت از گردشگران» شد، این سومین حضور ایران در ساختارهای تخصصی زیرمجموعه سازمان جهانی گردشگری در سه ماه گذشته به حساب می‌آید.

علاوه بر سه عضویت اخیر، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سال‌های گذشته تاکنون عضو «شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری» به عنوان مهمترین رکن تصمیم‌گیری این سازمان جهانی و همچنین عضو «کمیته بررسی تقاضاهای عضویت وابسته» نیز بوده است.

عضویت وابسته سازمان جهانی گردشگری، در کنار عضویت کامل و عضویت پیوسته، یکی از انواع اصلی عضویت‌های این سازمان است که با هدف کمک به گردشگری پایدار در سطح جهانی، با به‌کارگیری دانش و نوآوری به منظور مسئولانه‌تر و رقابتی‌تر کردن گردشگری مطابق با کد جهانی اخلاق گردشگری و اهداف و اصول سازمان ملل متحد شکل گرفته است. تمام سازمان‌های غیر دولتی و یا وابسته به دولت، نهادهای مدیریتی گردشگری و حوزه‌های مرتبط، سازمان‌های کار، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی و تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای که فعالیت‌های آن‌ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با گردشگری در ارتباط است و امکان اجرای اساسنامه سازمان جهانی گردشگری را دارند، می‌توانند عضو وابسته UNWTO باشند.

کد خبر 462982

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری ولی تیموری جهانگردی روز جهانی گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی گردشگری وزارت میراث فرهنگی آموزش گردشگری کمیته آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد