Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان از پرستاران بیمارستان محمودیه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی عربپور یکشنبه (30 اذر) در تجلیل از پرستاران بیمارستان محمودیه کرمان با حضور جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: خوش به حال و سعادت شما پرستاران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تسلیت عروج شهادت گونه سردار سرافراز اسلام ابوحمزه، فرمانده سابق سپاه ثارالله استان بیان کرد: ایشان به دلیل عارضه سرطان که در اثر جراحات دوران دفاع مقدس بود امروز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه چند تا از صنف های دنیا را نمی توان اسم شغل گذاشت، اظهار کرد: پرستاری، روحانیت، کسوت پاسداری، پزشکی و پیراپزشکی از صنف هایی هستند که جزو مشاغل محسوب نمی شوند بلکه جزو رسالت های انسانی هستند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در روایات و آیات آمده که «شغل بهداشت و درمان مانند شغل انبیاء است» کار شما پرستاران مستقیم با درمان است چه بسا کار شما مشکل تر و زحمت بیشتر نسبت به سایر مشاغل دارد و از مشاغل سنگین محسوب می شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: پزشک طبابت خود را می کند و به سراغ کار خود می رود و اگر در اتاق عمل باشد جراحی خود را انجام می دهد و می رود اما پرستار باید دائم بر بالین بیمار باشد لذا هم در آیات و روایات و در آموزه های دین اسلام و همه ادیان پرستار جایگاه خاص و والایی دارد.

 

وی در ادامه گفت: به همین جهت روایت داریم که «پرستار وقتی وارد این رسالت مهم و بر بالین مریض وارد می شود؛ از ابتدا تا انتها که بر بالین بیمار است، مورد توجه خاص ملائک و خداوند متعال است».

 

 

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه اجر، قرب و ارزش یک پرستار مصادف با اجر مجاهدان در میدان جنگ است، افزود: امروز مقام معظم رهبری در وصف پرستاران فرمودند که «این ها رزمندگان و مجاهدان جبهه سلامت هستند که جان خودشان در خطر است» یک رزمنده وقتی که امنیت کشور به خطر می افتد حرکت می کند و همه نعمت ها و خوبی ها و ... را رها می کند و برای دفاع از کشور، اسلام و دین می رود.

 

 

 

وی اظهار کرد: پرستار امروز ما هم به خصوص در این موقعیت کرونایی که خطر هر لحظه جان شریف آن ها را تهدید می کند اما کار خود را انجام می دهد لذا اینجا قدر، ارزش، کار و رسالت مهم شما پرستاران مشخص می شود.

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: گرچه ما هم باید قدردان خانواده های شما هم باشیم که این صبوری، حلم، طاقت و تحمل را دارند که نبود شما را در منزل تحمل می کنند و خود شما هم زمانی که به مراکز درمانی می روید آن ها هم استرس دارند که نکند شما بیمار شوید و این بر اضطراب ها و استرس های منزل می افزاید لذا کار پرستاری، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است؛ یعنی پیرکننده است و فرسودگی بالایی می آورد.

 

 

وی با بیان اینکه پرستاری یکی از راه های قرب به خداوند متعال است و این توفیق را خداوند به هر کسی نمی دهد، ادامه داد: پرستاری جزو عبادت های محض محسوب می شود و روایت داریم که «اگر پرستاری یک ساعت بر بالین بیمار شاهد جان دادن او یا ناله او باشد به اندازه هزار رکعت نماز ارزش دارد» این جایگاه پرستاری است.

 

 

حجت الاسلام عربپور در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: نتیجه کار شما پرستاران این است که روز قیامت خداوند مسیر هولناک را برای شما صاف و هموار می کند و این پاداش مخصوص شما پرستاران است زیرا بر بالین مریض حاضر شدن و سختی های بیمار را تحمل کردن، راه های عبور از مسیر را هموار و آسان می کند.

 

 

 

وی بیان کرد: پرستار وقتی که به رسالت خود از صمیم قلب عمل می کند، خداوند برای او حسنه می نویسد و روایت داریم که «هر شبانه روز 3 دفتر برای او پر و خالی می شود» لذا خداوند به فرشتگان دستور می دهد که اعمال پرستاران را با هیچ چیز عوض نکنید زیرا این ها مرواریدهایی هستند که روز قیامت درون وانفسایی که همه گرفتار هستند، به بالا می رسند.

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود: پرستاری شغل و رسالتی است که باید همه مهربانی باشد حتی جایی که بیمار پرخاش و بداخلاقی می کند اما شما صبورانه او را تحمل می کنید این شیرین تر از هر چیز است.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان روز پرستار حجت الاسلام عربپور دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان شما پرستاران بر بالین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم