Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میرزابیگی گفت: اگر زمستان به بیماری کرونا مبتلا شویم با خسارت چندین برابری مواجه می شویم.

به گزارش برنا؛ محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در آیین بزرگداشت روز پرستار گفت: اضافه کار اجباری برای پرستاران در نظر گرفته شده است تبعات این قضیه به نظام سلامت مربوطه می شود.

او گفت: تا کنون در بحران کرونا 60 هزار نفر از کادر سلامت به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این افراد چندباره به بیماری مبتلا شده اند. در بیماری کرونایی مراقبت‌ها افزایش یافته است و رکن اصلی در درمان این بیماری مراقبت بوده که توسط پرستاران ارائه شده است.

میرزابیگی ادامه داد: اگر زمستان به بیماری کرونا مبتلا شویم با خسارت چندین برابری مواجه می شویم.

به گفته او تخت های فراوان بازسازی شده و افزایش یافته است. تعداد فراوانی پرستار در این دوران جذب شده است.

این مقام مسئول در نظام پرستاری افزود: نظام پرداخت در سلامت ناعادلانه است. گروه‌های متخصص برای ما قابل احترام هستند اما نباید رزق و روزی دست خدا دست فرد دیگری بی‌افتد. نظام سرویس باید در اختیار همگان قرار گیرد.

میرزابیگی تاکید کرد: با بیشترین آمار ابتلا به بیماری در میان کادر درمان مواجه هستیم همچنین با شیفت های چندین نوبتی مواجه هستیم اما نظام پرداخت ما به روز رسانی نمی شود.

او گفت: نظام پرداخت باید تمامی گروه ها متناسب با فعالیت را در نظر گیرد و این خدمات در راستای خدمات رسانی به بیمار است.

میرزابیگی با بیان اینکه پرستاران با جزو مشاغل سخت و زیان آور هستند گفت: پرستاران از مزایای این مشاغل سخت برخوردار نیستند. این مقوله باعث گله مندی همکاران ما شده است.

رییس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: قانون تعرفه گذاری شورای عالی بیمه جای گروه پیراپزشکی را کم دارد و نباید تصمیمات یک طرفه باشد و حقوق مردم و بیماران را به دنبال داشته باشد.

او درباره شهید خدمت و امتیازهای ایثارگری افزود: در این زمینه نباید ولنگاری شود. باید مقوله شهید و شهادت با حفظ قداست مورد توجه قرار گیرد. نکته دیگر این است که ایثارگری مورد توجه است. برخی از افراد سلامت خود را در این زمینه از دست داده اند، اما شاخصه های شبه ایثارگری در کرونا باعث افزایش انگیزه می شود.

میرزابیگی تاکید کرد: 200 هزار نفر در سازمان پرستاری  عضو هستند  و مواضع صنفی مطرح شده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرستاری میرزا بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)

به گزارش همشهری آنلاین، این عوامل شامل شرایطی می‌شوند که در آنها افراد به دنیا می‌آیند، رشد می‌کنند، کار می‌کنند، زندگی می‌کنند، و پیر می‌شوند و نیز مجموعه گسترده‌تر از نیروها و نظام‌ها که شرایط زندگی روزمره را شکل می‌دهند. این نیروها و نظام‌ها شامل سیاست‌ها و نظام‌های اقتصادی، برنامه‌های توسعه، هنجارهای اجتماعی، سیاست‌های اجتماعی و نظام‌های سیاسی می‌شوند.

این عوامل تأثیر مهمی بر نابرابری‌های بهداشتی دارند - یعنی تفاوت‌های ناعادلانه و قابل پرهیز در وضعیت سلامت که در داخل و در میان کشورها دیده می‌شوند. در کشورها همه سطوح درآمد، سلامت و بیماری از یک شیب اجتماعی پیروی می‌کنند: هر چه موقعیت اجتماعی-اقتصادی افراد پایین‌تر باشد، وضعیت سلامت آنها بدتر است.

فهرست زیر نمونه‌هایی از عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت را ارائه می‌کند که می‌توانند بر عدالت سلامت به صورت مثبت یا منفی تأثیر بگذارند:

درآمد و حمایت اجتماعی تحصیلات بیکاری و عدم امنیت شغلی شرایط زندگی کاری ناامنی غذایی مسکن، امکانات اولیه و محیط‌زیست رشد اولیه دوران کودکی شمول اجتماعی و عدم تبعیض تعارض ساختاری دسترسی به خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه باکیفیت مناسب.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت یا SDH می‌توانند در تأثیرگذاری بر سلامت حتی مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی یا انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر سلامت باشند. به عنوان مثال، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که SDH مسئول بیش از ۳۰ تا ۵۵ درصد از پیامدهای سلامتی است. علاوه بر این، برآوردها نشان می‌دهد که سهم بخش‌های خارج از سلامت در پیامدهای سلامت جمعیت از سهم بخش سلامت بیشتر است.

پرداختن مناسب به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) برای بهبود سلامت و کاهش نابرابری‌های درازمدت در سلامت، که مستلزم اقدام همه بخش‌ها و جامعه مدنی است، اساسی است.

منبع: وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت

کد خبر 849816 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله مفاهیم پزشکی پزشکی

دیگر خبرها

  • مرکز پرستاری همپای سلامت در تهران را بشناسید
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود