Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر شاهد کاهش ۴۰ درصدی آمار بستری های ناشی از کرونا و ۵۰ درصدی فوتی ها هستیم.

دکتر علیرضا رئیسی امروز در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور بعد از چند هفته روند صعودی کرونا هم اکنون روند نزولی را طی می کند اظهار کرد: در حال حاضر شاهد کاهش ۴۰ درصدی آمار بستری های ناشی از کرونا و ۵۰ درصدی فوتی ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگرچه در آمار مبتلایان و فوتی ها شاهد روند نزولی هستیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و رسیدن به ایمنی مناسب هنوز فاصله داریم.

رئیسی با بیان اینکه ار ۳۱ استان کشور در ۳۰ استان شاهد روند نزولی در ابتلا و فوتی ها ناشی از کرونا هستیم گفت: متاسفانه استان مازندران همچنان روند صعودی دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع شهرستان های گیلان، شش شهرستان وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان وضعیت نارنجی دارند، گفت: در ایران ۵۱ درصد علل ابتلا ناشی از دورهمی ها و در اروپا ۷۵ درصد علل ابتلا ناشی از دورهمی ها است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هم اکنون ۲۴۳ شهرستان زرد در کشور داریم، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در این شهرها نیز رعایت نشود ممکن است به سمت نارنجی بروند اما اگر توصیه ها رعایت شود به سمت سفید شدن نیز خواهند رفت.

رئیسی ادامه داد:۲۰۵ شهرستان در کشور وضعیت نارنجی دارند و لازم است در فصل سرد سال برای جلوگیری از پیک دوباره کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس روند نزولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد

سخنگوی صنعت آب ایران با اشاره به پرشدگی ۶۴ درصدی مخازن سدهای کشور گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل سال گذشته است، اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته دارای کاهش ۸ درصدی است.

به گزارش ایسنا، فیروز قاسم‌زاده  کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند