Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:54:10 GMT

ناجیان بی‌پناه

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۶۰۴۱

ناجیان بی‌پناه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ناجی غریق به فردی اطلاق می‌شود که چیره به فن شناست و برای حفظ و نگهبانی از جان شناگران آموزش‌های تخصصی را دیده‌است. ناجی‌غریق در مجموعه‌های آبی و استخرهای شنا لحظه‌ای چشم از آب برنمی‌دارد تا لذایذ تفرجات به آب‌زدگان با سهل‌انگاری فردی تلخ نگردد.

گرچه رشادت‌های این ناجیان جان شناگران آبی در دوران پیش‌کرونا نیز کمتر در معرض دید مسئولان ورزشی بود و با مشکلاتی چون نبود بیمه و امنیت شغلی دست‌و پنجه نرم می‌کردند اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجموعه‌های آبی بیکار شدند، از خاطره‌ها رفته‌اند و هیچ حمایتی را نیز تاکنون از متولیان امر ندید‌ه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این ۲۱۰ ناجی غریق خراسان‌جنوبی در ۱۹ استخر شنای سرپوشیده استان شاغل بودند که  ویروس کرونا نان‌آوری خانه‌هاشان را گرفت و بسته‌های معیشتی و تسهیلاتی بانکی اقشار آسیب‌دیده نیز شامل حالشان نشد.

گرچه مسوولان و متولیان امر ورزش خراسان‌جنوبی برای اختصاص بسته‌های معیشتی به ناجیان غریق چندین بار قول دادند و اسامی ناجی‌های معرفی شده از سوی هیأت را نیز دریافت کردند! ولی بازهم خبری از بذل و تفقد آنان نشد.

 وام‌های در نظر گرفته شده برای مربیان ورزشی که ناجیان غریق را نیز شامل می‌شد با توجه به مهلت بازپرداخت نامعلوم آن چندان کارایی نداشت! چون ناجی که درآمدی ندارد توانایی پرداخت قسط را از کجا دارد؟ نبود حمایت از ناجیان غریق خراسان‌جنوبی، برخی از ناجی‌ها را به‌سمت‌وسوی رانندگی کشانده است که در شآن آنان نیست و بسیاری نیز هنوز بیکارند.

پیگیری‌های هیأت نجات غریق و غواصی خراسان‌جنوبی برای حمایت‌های معیشتی و تسهیلات وام‌های قرض‌الحسنه به کسانی که که شغل اصلی‌شان ناجی، سرپرست خانواده و تأمین ‌کننده مخارج زندگی چندصد عائله هستند و در تمام فصول درگیر کارند با سایر مربی‌های ورزشی که به صورت مقطعی فعالیت می‌کنند، تفاوت دارد، پس از مراجعه به ادارات ورزش و جوانان و سازمان بازرسی بی‌نتیجه مانده است.

فدراسیون نجات غریق و غواصی در این اوضاع و احوال شیوع ویروس کرونا فقط ۳۰ میلیون به هیأت استان مساعدت نموده که حتی کفاف هزینه امورات جاری و دفتری را نکرده است.

مشکل عدم بیمه ناجی‌های غریق را می‌توان به درآمدهای ناچیز مدیران مجموعه‌های آبی و استخرهای شنای سرپوشیده خراسان‌جنوبی ربط داد به‌طوری که با به‌کارگیری تعداد منجی بیشتر و ساعت کار کمتر شرایط را به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنند که منجی‌ها مشمول قانون کار نشوند، گرچه ناجی‌های جوان متوجه این جریان نبوده و اهمیت چندانی نیز به این موضوع تا قبل از ویروس کرونا نداشته‌اند.

از آنجایی که نجات غریق، شغل مقدسی است و فعالان این حوزه تا به حال هم از جان مایه گذاشته‌اند تا جان افراد زیادی را که با مرگ ثانیه‌ای فاصله نداشته‌اند، نجات دهند، این روزها خود نیازمند حمایت‌های حداقلی بسته‌های معیشتی یا تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره بانکی هستند تا بتوانند باز پرداخت آن‌ را بعد از بازگشایی استخرها و شروع مجدد فعالیت‌ها انجام دهند.

قشری که سال‌ها برای ورزش خراسان‌جنوبی زحمت کشیده و اکنون درگیر بیکاری ناشی از ویروس کرونا شده است نباید خانه‌نشین‌باشد، ناجیان‌ غریق سال‌هاست به‌خاطر گاز کار موجود در مجموعه‌های آبی شش‌های‌شان آسیب‌دیده و روزگار را به سختی می‌گذرانند نیازمند نگاه پدرانه مسئولان و متولیان ورزشی هستند.

انتهای‌ پیام/69014/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی ویروس کرونا ورزشی شنا مجموعه های آبی خراسان جنوبی ویروس کرونا ناجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود