Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، زمانبندی درست و واقعی در طول پروژه‌های عمرانی چالشی جدی برای سازندگان و دست‌اندرکاران  است. آی ای در گزارشی خبر از ساخت سنسورهای مخصوص بتون داد که با زمان‌بندی واقعی به تسریع ساخت و ساز کمک می‌کنند.

مدت زمان لازم برای ساخت یک ساختمان تا حد زیادی به اطمینان از اینکه بتن هر طبقه مقاومت کافی برای تحمل بارهای جدید را داراست بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاش برای سرعت بخشیدن به این روند، مهندسان دانشگاه پوردو سنسورهایی ساخته‌اند که به گفته آنها، مقاومت بتن را با اطمینان قابل توجهی در محل و در زمان واقعی تعیین می‌کنند.

پیش از این مخلوط‌های بتنی برای تایید و دریافت مجوز استفاده باید در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گرفتند، روندی که یک ماه زمان می‌برد و روند ساخت را دچار عقب افتادن زمانی می‌کرد.

علاوه بر آن نیز کوچکترین تغییر در ترکیب بتون نیازمند روندی مشابه و البته زمان‌بر بود اما این سنسورها می‌توانند به سرعت و در محل سازه تاییدهای لازم را صادر کنند.

"سنسورهای ما می‌توانند در تصمیم‌گیری بهتر برای تعیین برنامه ساخت و بهبود کیفیت ساخت بتن کمک کنند. "، لونا لو، استاد مهندسی عمران دانشگاه پرودو و عضو انجمن بتن آمریکا توضیح داد؛
وی افزود: "ما سعی می‌کنیم به پیمانکاران مشاوره دهیم تا متوجه شوند که از نظر زمان، هزینه و تعداد افراد مورد نیاز در یک سایت چه میزان صرفه‌جویی خواهد شد و طبیعتا این باعث کاهش خطر و ایمنی ساخت و ساز نیز می‌شود."

در دهه گذشته، پیمانکاران عمومی از سنسورهای سنتی برای ارزیابی دقیق مقاومت بتن استفاده می‌کردند که بر اساس دمای خاص آن در طول زمان اندازه‌گیری می‌شد.

مقادیر مقاومت اندازه‌گیری شده اگر با تغییرات غیرمنتظره‌ای مانند تغییرات آب و هوایی یا درخواست تغییر مواد اصلی مخلوط مواجه می‌شد پیمانکار باید برای ترکیب جدید مجدداً روندی زمان‌بر را طی می‌کرد.

رایان دکر، مدیر تضمین کیفیت شرکت ویلهلم می‌گوید: "این سنسورهای جدید بیشتر شبیه یک" پلاگین و بازی "هستند. ما می‌توانیم به سرعت به نتیجه برسیم."

عملکرد این سنسورها به این صورت است که آن‌ها در بتن باقی می‌مانند و با ارسال امواج صوتی، قدرت بتن را به طور مستقیم اندازه‌گیری می‌کنند.

لو می‌گوید که نحوه واکنش بتن به سرعت‌های خاصی از امواج ، قدرت آن را نشان می‌دهد: "موجی که از طریق بتن پخش می‌شود می تواند اطلاعات زیادی را به ما بگوید. ما می‌توانیم نه تنها از مقاومت بتن، بلکه اطلاعات دقیقی در مورد ساختار ریز بتن نیز به دست آوریم. "

دوازده حسگر این تیم در بخش‌های ساختمانی مجتمع پنج طبقه مهندسی و پلی‌تکنیک دانشگاه پرودو نصب شده و از آنجا که این سایت از حسگرهای سنتی نیز بهره می‌برد، تیم لو می‌توانند فناوری جدید خود را با آنچه در گذشته بود مقایسه و ارزیابی کنند.

این فناوری جدید می‌تواند سایت‌های ساختمانی را از ماه‌ها انتظار آزمایشگاهی رها کند و روند و کیفیت کار را بهبود و ارتقا دهد.

سقوط بی‌سابقه اجاره مسکن ا زندگی در منهتن، سه ماه رایگان! سیری در شهرهای رنگی جهان با ساختمان‌های پاستلی خیره‌کننده کد خبر 574167 برچسب‌ها ساخت و ساز طرح‌های عمرانی تکنولوژی (فناوری) مسکن مسکن - مصالح ساختمانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز طرح های عمرانی تکنولوژی فناوری مسکن مسکن مصالح ساختمانی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، در جریان سفر به استان هرمزگان و در دیدار با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در این استان، گفت: ارائه خدمات هوشمند به منظور تسهیل خدمت رسانی در امور قضائی به مردم از اولویت‌های سند تحول قضائی است.

وی افزایش نظارت‌ها و سرعت و دقت عمل در انجام وظایف محوله قضائی را به عنوان بخشی از رویکردهای اصلی و اهداف هوشمندسازی خدمات در این سند برشمرد.

دادستان کل کشور افزود: یکی از حوزه‌های خدمت رسانی به هم وطنان، تلاش برای حمایت از تولید و کسب کار و رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای تحقق شعار سال است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی تصریح کرد: بنابراین هوشمند سازی در نظر گرفته شده در سند تحول قضائی به واسطه زمینه سازی برای تسریع خدمت رسانی به مردم و تولیدکنندگان، این فرصت را بیش از پیش فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع در استان هرمزگان برای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید، عنوان کرد: در این سفر موضوعات و نیازمندی‌های مطرح شده از سوی متولیان و مسئولان هرمزگان جمع بندی شد و برای برنامه‌ریزی و ارائه راهکار به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

کد خبر 6095675

دیگر خبرها

  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند