Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@12:12:56 GMT

تبریک چهره های مشهور به مناسبت روز پرستار

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۶۳۱۳

تبریک چهره های مشهور به مناسبت روز پرستار

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کم کم نزدیک به یک سال می‌شود که پرستاران کشور شانه به شانه پزشکان و کادرهای درمانی خدماتی بیمارستان‌ها در شرایطی سخت و طاقت فرسا برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا پیش آمده و به جرأت می‌توان گفت در بسیاری از مواقع نیز از تمام همرزمان خود در این امر پیشی گرفته‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالی که گذشت تعداد زیادی از پرستاران و پزشکان فداکار کشور را از دست دادیم و اکنون که ولادت حضرت زینب (س) منسوب به روز پرستار و همچنین آخرین شب پاییزی یعنی یلدا با یکدیگر مقارن شده است وقت آن رسیده تا با عدم برگزاری میهمانی‌های فامیلی و رعایت کامل آیین نامه‌های بهداشتی، زحمات این قشر زحمتکش و فداکار جامعه را در حداقل ترین میزان ممکن جبران کنیم.

این مناسبت بزرگ و مهم، بهانه‌ای شد تا بسیاری از چهره‌های شناخته شده نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار را نیز به کادر درمان همیشه در صحنه تبریک بگویند. در ادامه برخی از پست و استوری‌های چهره‌های مشهور را به مناسبت روز پرستار مشاهده می‌کنید.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان پزشکی:

"روز پرستار،مقارن با میلاد باسعادت حضرت زینب (س)،پرستار کاروان عزیزان کربلا بر همه پرستاران ارجمند کشورمان مبارک باد.
گرچه پرستار آن زمان که روپوش سفید می پوشد،احرام عشق میبندد تا پروانه سان بر بالین بیمار دردمندش طواف دهد و سالهاست پرستاران شریف این سرزمین عاشقانه و مخلصانه لحظه ای از خدمت به مردم شریف کشورشان غفلت نورزیده اند وعلاوه برزحماتی که زحمتکشان عرصه پیشگیری و بهداشت در کاهش مرگ و میرهای کشور متقبل شده اند،نقش بی بدیل پرستاران در مراقبت از بیماران همگام با توسعه زیرساختهای نظام سلامت در کاهش ابتلا به بیماری ومرگ ومیر و افزایش امید به بقاء ستودنی است.
موج سنگین بیماری نفسگیر کرونا به خصوص با همه گیری دراسفندماه سال گذشته آنچنان مراکز بیمارستانی جهان وبه تبع آن کشورمان رادر برگرفت که اگر همت،غیرت و از خودگذشتگی پرستاران شریف در کنار دیگر همکاران نظام سلامت نبودمهار امواج سهمگین بیماری هرگز میسر نمی شد.آنچه سه موج سهمگین بیماری را مهار کرد همانا تابآوری، گذشت وایثار تلاشگران عرصه سلامت به خصوص جامعه شریف پرستاری کشور بود.آنقدر پایدار ومحکم ایستادند،از جان وراحت جسم و روح گذشتند تا منحنی های سرکش ابتلا و مرگ در مقابل عظمت همت بلندشان سرتعظیم فرود آورد.اما در این راه پرهراس نازنینان ارجمندی آسمانی شدند،تعداد قابل توجهی بیمار و زمین گیر و آنان که برپای ماندند آنگونه جور کشیدند که با آنکه رمقی برای استمرار نمانده بودسنگر خدمت رسانی به بیماران نیازمند را رها نکردند.
با طبعی بلند ونجابتی ستودنی هرگز مطالبات مادی را بهانه کم خدمتی نکردند وبا مناعت طبع از بهترین های زندگی گذشتند.حماسه ای که توسط جامعه پرستاری کشورمان خلق شد را با هیچ زبانی نمیتوان بیان کرد وبا هیچ کلامی نمیتوان به نگارش درآورد و یاهیچ امکانی نمیتوان به تصویر کشید. لحظه‌های ناب ایثارگریشان همواره در تاریخ این سرزمین جاودانه خواهد ماند.
امروز نام پرستار همچون عطر پاکیزه زیباترین گلهای بهاری مشام جان مرد و زن و پیر و جوان این سرزمین را می نوازد و مردم سراسر کشورمان با احترام و تکریم نام پرستار را بر زبان می آورند.
درود میفرستم به روح بلند شهدای پرستار و اراده والای آنان که جان بر کف بر بالین بیمار شبانه روز ایستاده اند و در راه تندرستیش میکوشند.دیر یا زودبیماری کرونا همچون دیگر بیماریهای واگیردار ازجهان رخت بر میبندد امانام پرستار همواره بر تارک آسمان سرزمینمان میدرخشد ونسلها این فداکاری وحماسه آفرینی را فراموش نمیکنند.
نازنینان هماره در یاد مردم ایران نامتان جاودانه و خاطرتان ناب می ماند"

 

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی:

"روز پرستار
میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار بر همۀ مردم عزیز ایران به خصوص پرستاران فداکاری که الحق مجاهدان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، مبارک باد! ⁣"

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص صلحت نظام:

"میلاد حضرت زینب (س) و  روز  پرستار، امسال تحت تاثیر انسانیت، ایثارگری و ازخودگذشتگی پرستاران و کادر درمان کشورمان، در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، درخشش دیگری دارد و از جنس حماسه  دفاع مقدس است. این روز را به همه زنان و مردان به ویژه  پرستاران و کادر درمان تبریک‌ می‌گویم.

برای تقدیر اندک از زحمات دلسوزانه پرستاران، به دولت محترم پیشنهاد میکنم تا پایان این نبرد بیولوژیک، بسته کمک مالی مناسبی برای آنها تدارک کند."

 

صفحه ریحانه، منتسب به دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله خامنه‌ای:

" همنشین درد
 روز پرستار مبارک باد
 رهبرانقلاب: هر لحظه‌ای که در کار پرستاری، با احساس تکلیف در مقابل انسان دردمند می‌گذرانید، یک حسنه‌ای را از خدای متعال دریافت می‌کنید.
۸۹/۰۲/۰۱"

 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور:

"وقتی این شغل را انتخاب می‌کردند، می‌دانستند که دارند قدم در راه بانویی می‌گذارند که امینه‌الله و نائبه‌الزهرا است. توان و همت خود را برای رسیدگی و مراقبت نوع بشر قرار دادند و برای شرایط سخت آماده شدند تا دعای خیر بندگان خدا بدرقه راه‌شان باشد. میلادِ مبارکِ حضرت زینب کبری(س) فرصت مغتنمی برای قدردانی از آنهاست. کسانی که در ماه‌های سخت شیوع بیماری کرونا، سنگ تمام گذاشتند و با رشادت و ایثارگری، در حالی شبانه‌روز بر بالین بیماران مبتلا به کرونا حاضر بوده و هستند که ده‌ها نفر از همکاران‌شان فرشته‌وار پر کشیده و در صف شهدای مدافع سلامت قرار گرفتند. پرستاران ارجمند، خدا قوت؛ وجودتان عزیز و سرتان سلامت؛ روزتان مبارک و در سایه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها برقرار و پایدار باشید"

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور:

"میلاد خجسته سرمشق انسانیت و الگوی زن مسلمان؛ حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار بر همه به ويژه پرستاران عزیز و فداکار مبارک. هر کس امروز به آرمان ها و ارزش های والای انسانی و اجتماعی می اندیشد، معنای آنها را در زندگی زنان و مردان پرستاری می بیند که برای نجات بیماران، کاستن از رنج آنان و بازگرداندن امید به زندگی دیگران، از سلامت و منفعت خود می گذرند. ویروس کرونا اکنون چشم فهم همه را از قدر و منزلت اجتماعی و اخلاقی پرستار باز کرده است.
به احترام همه پرستاران،‌ همه پزشکان و همه دست اندرکاران درمان در سراسر کشور دست به دست هم دهیم و در مهار این بیماری لحظه ای تردید و تعلل نکنیم."

 

علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی:

"‏کادر درمان و ‎پرستاران سال‌هاست در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس دوشادوش دیگر مردم در صحنه مبارزه با دشمن حضور داشتند؛ اما حضور این قشر در خط مقدم دفاع از سلامت در مقابله با ویروس منحوس ‎کرونا و اهدای شهدای ‎#مدافع_سلامت، حتما در تاریخ ایثارگری ‎پرستاران زینبی خواهد درخشید. "‎‎

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

 

رامبد جوان، مجری خندوانه، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون:

علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال:

 

رویا تیموریان، چهره شناخته شده سینما و تلویزیون:

 

المیرا شریفی مقدم، مجری و گوینده شبکه خبر:

بهرنگ علوی، بازیگر سینما و تلویزیون:

علی مرادی، بازیگر و مجری تلویزیون:

 

محسن کیایی، بازیگر سینما و تلویزیون:

 

 

علیرضا نیکبخت، بازیکن سابق فوتبال:

بیشتر بخوانید

تا همیشه مدیونتان می مانیم؛ روزتان مبارک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز پرستار پرستاران فداکار کادر درمان مبارزه با کرونا مدافعان سلامت ولادت حضرت زینب سینما و تلویزیون کادر درمان روز پرستار حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد

این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی برگزار شد.

برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم (ع)