Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:26:25 GMT

بازگشایی پل باقرشهر در جنوب تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۶۳۴۶

بازگشایی پل باقرشهر در جنوب تهران

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز یکشنبه با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه احداث فاز دو پروژه تقاطع غیرهمسطح باقرشهر (محدوده تقاطع بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم)   گفت: به منظور تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه طرح بازگشایی رمپ چپ‌گرد در مسیر جنوب به شمال بزرگراه علامه عسگری اجرا شد، ضمن اینکه به منظور ادامه عملیات عمرانی پروژه، یک مسیر انحرافی نیز به سمت باقر شهر ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، طول مسیر بازگشایی شده ۵۳۳ متر و عرض کل آن ۱۰ متر و ۲۰ سانت است و همچنین طول تقریبی عرشه آن ۲۶۵ متر و عرض عبوری مسیر نیز ۸ متر و ۲۰ سانت اعلام شده است.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه به اهداف اجرایی پروژه احداث فاز ۲ تقاطع غیرهمسطح باقرشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به عبور جاده قدیم تهران- قم از مرکز باقرشهر، اجرای این پروژه ضمن بهبود وضعیت ترافیکی این منطقه  باعث افزایش ایمنی وسایل نقلیه عبوری از محور جاده قدیم قم که به عنوان مسیر ارتباطی شهر تهران با شهرهای مرکز و جنوب کشور است، خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر این حذف سه راه همسطح باقر شهر و چراغ های راهنمایی مربوط به آن، صرفه جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از اتلاف وقت، تسهیل در ترافیک عبوری جاده قدیم تهران - قم و جلوگیری از تداخل ترافیک مراجعان بهشت زهرا (س) در محل سه راه باقرشهر با مسیر تهران - قم از دیگر اهداف اجرایی این پروژه هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: فاز ۲ تقاطع غیر همسطح باقر شهر که توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۹ در حال انجام است، تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص در این منطقه است.

دیدار شهردار با پرستاران کلینیک شهرداری منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در کلینیک شهرداری منطقه ۵، از پرستاران و کادردرمانی قدردانی کرد.

محمود کلهری در حاشیه این دیدار گفت: ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار فرصت مناسبی است تا آن‌گونه‌ که شایسته است از زحمات کادر درمان و به‌ویژه پرستاران عزیزمان قدردانی کنیم.

وی افزود: به عقیده من، انتخاب روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار انتخاب هوشمندانه و دقیقی بوده‌است. ما حضرت زینب (س) را با شاخص‌های صبر، از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری شناخته‌ایم و امروز هم شاهد هستیم که پرستاران و عزیزانی که در این حوزه زحمت می‌کشند کاملا در مسیر آن حضرت حرکت می‌کنند، هم صبر می‌کنند، هم صبورند و هم اوج ایثار و از خودگذشتگی را دارند.

کلهری بیان کرد: کادر درمان و به ویژه پرستاران، در جدال با بیماری کرونا، در کانون خطر و بحران از هم نوع خود مراقبت می‌کنند و این از خودگذشتی و ایثار ارزشمند و شایسته قدردانی است. از طرف خانواده بزرگ شهرداری منطقه ۵، شهرداری تهران، مردم و شهروندان قدردان زحمات کارکنان و پرستاران عزیز هستیم.

شهردار منطقه ۵، در این دیدار با اهدای شاخه گل و لوح سپاس از پرستاران درمانگاه شهرداری منطقه ۵ قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۵ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌است.

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

پونک،  شهران،  آریاشهر،  مهران،  فرحزاد،  شهرزیبا،  جنت‌آباد،  باغ فیض،  سردار جنگل،  کن و سولقان،  شهرک آپادانا،  شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله‌های معروف واقع در منطقه ۵ تهران هستند.

منطقه ۵ پایتخت به پهنه توسعه شهر تهران نیز معروف است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهر تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهر تهران اخبار کنکور شهرداری منطقه ۵ حضرت زینب جاده قدیم شهر تهران منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان جی مسدود خواهد شد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ادامه شاخه غربی پروژه یادگار امام گفت: برای اجرای این پروژه در صورت موافقت شورای تامین استان "میدان جی" برای اجرای پروژه انسداد خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در گزارشی به وضعیت شاخه غربی پروژه یادگار امام اشاره و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح اثر بسیاری را بر مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی افزود:‌ این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و در حال حاضر 70 درصد اراضی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ارتباط با ادامه شاخه غربی یادگار امام خاطرنشان کرد: قرار بر این است که انسداد میدان جی در شورای تامین استان تهران مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد این مسیر صادر شود. البته مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد می‌شود اما درخواست همکاری داریم و ما تلاش داریم که در سه شیفت کاری این بخش پروژه را پیش ببریم.

عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)

حق‌بین با اشاره به اینکه 40 درصد پروژه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته است، اضافه کرد: شاید ناچار باشیم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم البته بنا بر برآوردهای صورت گرفته در قالب طرح، 7 هکتار از فضای پیرامونی میدان جی و میدان فتح فضای سبز کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در میدان فتح در 3 سطح اجرا خواهد شد تصریح کرد: یک تونل 350 متری در پروژه پیش‌بینی شده و برای اینکه بتوانیم از معارضین عبور کنیم سعی خواهیم کرد شرایط را با تاسیسات موجود منطبق کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که بخشی از این پروژه ترافیک قابل توجه از میدان فتح را برطرف کند و در 6 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. البته پروژه یک باره افتتاح نخواهد شد و به تدریج مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. و چنانچه در شورای تامین به انسداد میدان جی رای داده نشود، کار ابتر خواهد ماند. امیدواریم با همراهی پلیس و اطلاع‌رسانی در این خصوص پروژه اجرایی شود.

وی در خصوص نهضت تامین پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: این کار در کلان جزو ماموریت‌های فنی عمرانی نیست اما توافقنامه‌ای با مجموعه سازمان حمل و نقل و ترافیک به امضا رسیده تا پروژه‌هایی توسط معاونت فنی عمرانی اجرا شود.

حق‌بین افزود: 6 پروژه طراحی شده است که ان‌شاءالله نخستین پروژه در شهرداری منطقه 15 تحت عنوان پارکینگ مینابی افتتاح می‌شود و در ادامه در محله جوادیه و ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با وضعیت اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه تصریح کرد: این پروژه از غرب به شمال میدان سپاه طراحی شده و در حال واگذاری کارگاه به پیمانکار هستیم و به محض واگذاری کارگاه فرآیند اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏