Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستاران اسوه صبر و استقامت هستند که با ایثارگری و فداکاری برای سلامت بیماران همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، شغلشان سرشار از عشق است، عشقی برای بهبود حال بیماران، عشقی برای تسکین دردها، عشقی برای انتقال آرامش روحی به بیماران. فرقی ندارد در چه بخشی و در کدام بیمارستان مشغول باشند چرا که همه هدفشان یکی است، با روی گشاده و لبخندی بر لب در کنار تخت بیماران حاضر می شوند و هر آنچه در توان دارند را برای بهبود حال بیماران به کار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعای بیماران بزرگترین پاداش است

مینا اکبری، کارشناس پرستاری بیمارستان امام علی(ع) شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از سال ۹۵ تاکنون در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان مشغول به خدمت هستم و با توجه به شرایط کار پرستاری، خوشبختانه خانواده همیشه شرایط سخت کاری من را درک کرده اند و همین سبب شده تا راحت تر و بهتر بتوانم در این عرصه خدمت کنم.

وی با اشاره به اینکه پرستاران همواره صبر و عشق را سرلوحه  کار خود قرار داده اند افزود: پرستاری علاوه بر سلامت جسمی و روحی نیازمند عشق و صبوری است تا جایی که  بدون عشق نمی توان از نفس های آرام  یک بیمار آرام شد و مانند حضرت زینب کبری(س)  که اسوه  صبر و  مقاومت  تاریخ است، پرستاران صبر را از این بانوی بزرگ الگو گرفته اند.

اکبری با اشاره به ارائه خدمات در ایام کرونا گفت: با شیوع کرونا، بیماران به بیمارستان مراجعه می کردند که دچار مشکلات تنفسی شدید بودند و نگرانی ها و استرس ها ناشی از بیماری که تاکنون درمان قطعی نداشته است در نگاه بیماران موج می زد و این لحظات برای من و همکارنم بسیار غم انگیز بود.

وی عنوان کرد: همیشه سعی می کنم تسکین آلام روحی بیماران باشم چرا که امید بخشی به آنها در روند بهبودی شان بسیار تاثیر گذاراست و داشتن روحیه خوب  در روند بهبود بیماران  کرونایی نقش بسزایی دارد.

کارشناس پرستاری نبض سلامت جامعه را ضربان قلب پرستاران برشمرد و گفت: پرستاران خادمان بی منت و فرشتگان سپید پوش جامعه هستند که همواره سعی داشته اند  وجدان کاری و مسئولیت خطیر پرستاری که با روح و جان بیماران ارتباط دارد را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: پرستاران در حال حاضر در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و از ابتدای بحران کرونا تاکنون متاسفانه همکاران زیادی در این راه جان خود را فدا کردند و امروز کادر درمان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند.

اکبری خاطر نشان کرد: باید مطالبات پرستاران مانند قانون  تعرفه گذاری خدمات پرستاری، قانون ارتقاء و بهره وری و همچنین قانون افزایش حقوق بازنشستگان و مشاغل سخت اجرایی شود.

وی بیان کرد:  دعای  بیماران بزرگترین پاداش است و از همه مردم خواهشمندیم که از سلامتی خود محافظت کنند تا با رعایت نکات بهداشت در امان بمانند.

پرستاری، عشق و علاقه می خواهد

لیلا عظیمی پرستار بیمارستان امام علی(ع) ازنا گفت: من از دوران کودکی به رشته پزشکی و پرستاری علاقه داشتم و دوران تحصیل را به عشق اینکه پرستار شوم طی کردم.

وی بیان کرد: شیفت های پرستاری سنگین است اما همیشه سختی ها را تحمل می کنیم و با صبر و تلاش در روند بهبود حال بیماران گام برمی داریم.

پرستار بیمارستان امام علی(ع) ازنا اظهار داشت: شرایط کاری پرستاران بسیار سخت است و تنها علاقه و عشق می تواند سبب شود پرستاران این شرایط را تحمل کنند.

عظیمی با اشاره به ویژگی های پرستاران عنوان کرد: سواد تئوری و علمی، صبر و حوصله، روابط عمومی بالا، روحیه خستگی ناپذیر و مقاوم ومسئولیت پذیری از ویژگی های بارز پرستاران است.

وی با اشاره به نقش خانواده در شغل پرستاری افزود: تحمل شرایط و شیفت های شغل پرستاری و فراهم کردن شرایط برای آرامش پرستاران در منزل توسط خانواده سبب می شود تا پرستاران بهتر در این حرفه فعالیت کنند.

الگو گرفتن از حضرت زینب(س) 

لیلا بیات یکی دیگر از پرستاران بیمارستان امام علی(ع) شهرستان ازنا بیان کرد: مبنای انتخاب این رشته عشق  به پرستاری است که سالها پرستاران در شرایط سخت در این حرفه با صبر و حوصله به بیماران خدمت می کنند.

وی با اشاره به مقارن بودن روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: پرستاری از بیمار یکی از اقدامات حضرت زینب(س) بود و این رسالت را به خوبی انجام دادند و همه ما پرستاران صبر این بانو را سرمشق کارهای خود قرار می دهیم.

یادمان باشد مدافعان سلامت ماه هاست شرایط بسیار سختی را تحمل می کنند، بهترین هدیه و خسته نباشید به این بزرگواران این است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و از برگزاری مهمانی ها خودداری کنیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان امام علی ع حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان