Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عارفی نیا، رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: سد مخزنی رزه بزرگترین سازه آبی پایدار استان توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست مورد رصد و  پایش قرار گرفت.

او افزود: تعدادی از پرندگان مهاجر، سد رزه شهرستان را برای استراحت انتخاب می‌کنند و برخی تا پایان فصل سرما در این منطقه به حیات خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارفی نیا گفت: اهمیت این پایش‌ها بدلیل پایداری سالانه این مخزن آبی است که تعدادی از این پرندگان بصورت بومی باقی مانده و با پرواز بر روی مزارع، روستا‌ها و واحد‌های پرورش طیور مجاور احتمال رخداد بیماری را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید

توزیع بیش از ۵ هزار واکسن آنفولانزا در خراسان جنوبی


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: همچنین شکار و نگهداری این پرندگان می‌تواند تهدید بالقوه سلامت افرادی باشد که به این امر اقدام می‌کنند.

او گفت: این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، نقش موثری در توسعه کشاورزی و اقتصاد منطقه درمیان دارد و بررسی آن از حیث بیماری در جمعیت پرندگان و آبزیان برای بهره برداران آن حائز اهمیت است که به همین منظور سالانه نمونه‌هایی از آب این سد برداشت و برای بررسی‌های تکمیلی به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: خوشبختانه در پایش و کنترل‌های انجام شده تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

عارفی نیا همچنین از برگزاری کلاس آموزشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ویژه محیط بانان در محل سد رزه خبر داد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفولانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم