Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل لایوساینس این محموله اسرارآمیز به نام NROL-108 از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در ساعت ۹ صبح به وقت محلی در فاصله یک پنجره پرتاب سه‌ساعته تعیین‌شده به فضا پرتاب شد.

یک موشک استفاده‌شده دو مرحله‌ای فالکون ۹ این ماهواره جاسوسی را که بخشی از یک ماموریت دولتی به نام NROL-108 است، در بیست‌وششمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۰ که رکورد جدید محسوب می‌شود، به فضا فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول یا بخش بوستر موشک تقریبا ۹ دقیق پس از پرتاب از بقیه موشک جدا شد و به سوی زمین بازگشت و در «منطقه فرود-۱» (LZ _1) در نزدیکی ایستگاه نیروی فضایی در کیپ کاناورال فلوریدا فرود آمد.

این پرتاب در روز شنبه پنجمین پرتاب این بخش بوستر یا مرحله اول فالکون ۹ است. این بوستر به نام B1059 قبلا دو ماموریت تجاری انتقال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی، برای ناسا، دو بار بردن مجموعه‌ای ماهواره‌های استارلینک اسپیس‌ایکس به مدار کره زمین در اوائل این سال و بالاخره در مدار قرار دادن یک ماهواره مشاهده‌گر زمین برای آرژانتین را انجام داده بود.

فالکون ۹ صبح شنبه به درون آسمان آبی صاف پرتاب شد.

چند دقیقه پس از پرتاب این موشک، مرحله اول آن دوباره در آسمان ظاهر شده و باعث شکستن دیواره صوتی شد و در نهایت در در محل تعیین شده فرود آمد.

کد خبر 574209 برچسب‌ها آمریکا اسپیس‌ ایکس - فضا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا اسپیس ایکس فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد