Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:38:32 GMT

یلدای خانواده های نیازمند رنگ همدلی گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۸۳۵۰

یلدای خانواده های نیازمند رنگ همدلی گرفت

بسته های معیشتی تهیه شده به همت خیرین مسجدی و اهالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در سبد یلدای خانواده های نیازمند شناسایی شده، قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با تلاش و همدلی و جلب مشارکت خیرین نیک اندیش، سبدهای میوه و خوار و بار و مواد غذایی آماده شده را به مناسبت میلاد عقیله اهل بیت علیهم السلام، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و فرا رسیدن شب یلدا به خانواده های نیازمند اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

حجت الاسلام «روح الله الهی»، مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران هدایت مسجد موسی بن جعفر (علیه السلام) منطقه حصار شیرعلی بجنورد با تبریک میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا به همین مناسبت 50 بسته معیشتی شامل مواد غذایی و میوه به همت اهالی مسجد و نهادهای مشارکت کننده همچون بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و به خانواده های نیازمند شناسایی شده تحویل داده شد.

 

 


وی مبلغ هزینه شده برای هر بسته معیشتی را 150 هزار تومان اعلام کرد  و گفت: پیش از این نیز به همت خیرین  10 بسته گوشت نذری و 500 قرص نان رایگان در میان مردم  محله و افراد نیازمند توزیع شد.

 

 

 

حجت الاسلام «علی ابراهیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین هم از توزیع 24 بسته غذایی به مناسبت شب یلدا خبر داد و گفت: این بسته های غذایی هر کدام به ارزش 300 هزار تومان میان نیازمندان اسفراینی توزیع شد.

 

 


وی اضافه کرد: همچنین 44 کارت هدیه 100 هزار تومانی نیز تهیه و در سبد خانواده های نیازمند قرار گرفت.

 

 

 
«سعید شکوری»، مدیر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) اسفراین نیز گفت:   فعالان مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) با همت زینبی تلاش کردند تا شکوه مهربانی  و گرمای یلدایی را به خانواده ها هدیه دهند که 313 بسته یلدایی آماده شد.

 

 


 وی افزود: در این باره پویش #خیرین_رسانه  با همکاری #قرارگاه‌ جهادی‌ جمعیّت ‌امام‌حسنی‌ها اسفراین با هدف ایجاد زنجیره همدلی و مواسات و برگزاری رزمایش کمک مومنانه در آستانه شب یلدا و تقسیم شادی ها بین خانواده ها و با جلب مشارکت خیران راه اندازی شد.

 

 

 

«محمد عین بیگی»،  مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله بجنورد نیز از بهره مندی 43 خانواده نیازمند از بسته مهربانی ویژه شب یلدا خبر داد  و گفت: در این باره  با همکاری پایگاه بسیج هفتمین مرحله کمک مومنانه توسط اهالی این مسجد انجام گرفته است.

 

 

وی مبلغ هزینه شده را دو میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.

 

 

 
«علی حیدری»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیز به تهیه 60 بسته یلدایی هدیه اهالی این مسجد به مناسبت فرا رسیدن طولانی ترین شب سال اشاره کرد و توضیح داد: این بسته ها شامل گوشت تازه گوسفندی، تنقلات و میوه است.

 

 


وی افزود: بسته ها از یک نفره تا مختص خانواده پنج نفره تهیه و چیزی در حدود پنج میلیون تومان هزینه شده است.

 

 


حیدری همچنین با عنوان اینکه برای  پیشگیری از شیوع کرونا، در خانه ماندن ضروری است، از طراحی پوستر و نشر آن در فضای مجازی نیز خبر داد و گفت: به احترام کادر درمان یلدای امسال دور هم جمع نشویم.
 

 

 

«عماد گرمه»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت عباس (علیه السلام) شهرستان گرمه نیز با اعلام تهیه و تدارک 30 بسته میوه یلدایی، گفت:  این بسته ها به همت خیرین و فعالان مسجد تهیه شده است.

 

 

 

«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین نیز با اعلام  توزیع 200 سبد میوه یلدایی در میان خانواده های نیازمند اسفراین، گفت: این بسته ها، پنج کیلویی و شامل سیب و پرتقال و انار ویژه شب یلدا تدارک دیده و توزیع شد.

 

 


«علی نامور»، مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف ) بجنورد نیز از اجرای زنده گروه سرود «پیروان ولایت» برای پرسنل درمان و پرستاران بیمارستان امام حسن (علیه السلام) به مناسبت روز پرستار و قدردانی از تلاش های بی وقفه این قشر خبر داد.

 

 


وی همچنین اعلام کرد: 172 پُرس غذای گرم به همراه بسته های تدارک دیده ویژه یلدا بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

 

 

«اصغر لنگری»، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد از اجرای طرح «یلدای همدلی» به همت اهالی مسجد قدس کوی صادقیه بجنورد خبر داد و افزود: بدینوسیله 40 بسته یلدایی همزمان با میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)  آماده و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

 


وی اضافه کرد: این سبدهای میوه که شامل سیب، پرتقال و کیوی است، بر این اساس تهیه 100 سهم 10 هزار تومانی برای کمک به خانواده های محله کوی صادقیه و توسط خیرین بسته بندی شد.

 

 

 

«علی ایوبی» رابط کانون و یکی از فعالان فرهنگی کانون فاطمیه مسجد کوی امام حسین (علیه السلام) بجنورد هم به اجرای طرح جهادی از سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) تا سالروز شهادت سردار دلها به همت فعالان مسجدی و خیرین اشاره کرد و توضیح داد: روز اول اردوی جهادی با راه اندازی طرح خدمات رسانی به نیازمندان، 65 بسته با هدف شادی آفرینی در کودکان شامل بازی فکری فرهنگی، میوه، آلبالو خشکه، بادام زمینی، شکلات، پفک، چیپس و پفیلا  بین خانواده ها توزیع شد.

 

 

 

گفتنی است، برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) روز پرستار و ویژه شب یلدا، برگزاری طرح معرفی کتاب در شنبه های کتاب مساجد، اجرای سرود خیابانی و قدردانی از پرستاران و پرسنل درمان بیماران کرونایی اجرای طرح ملی ایران قوی و ثبت فعالیت ها و نیز برگزاری نشست های مجازی آموزش ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد و نیز تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی و کانال های اطلاع رسانی برای مورد توجه قرار دادن هر چه بیشتر افراد و خانواده ها در اهمیت پرهیز از برگزاری دورهمی های حضوری شب یلدا و راه اندازی پویش ها و هشتک های مختلف در این باره، از دیگر این برنامه ها و تلاش های کانون ها می توان نام برد.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا کمک به نیازمندان کانون های مساجد مدیر کانون فرهنگی هنری خانواده های نیازمند سلام الله علیها بین خانواده ها خانواده ها علیه السلام بسته ها هزار تومان حضرت زینب توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان