Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@07:17:35 GMT

از بین بردن افسردگی با تحریک مغناطیسی مغز

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۸۴۱۴

از بین بردن افسردگی با تحریک مغناطیسی مغز

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، درتحقیقات قبلی نیز از این امواج مغناطیسی استفاده شده است اما این اولین باری است که یک دوز درمانی بزرگ یعنی ۳۰۰۰۰ پالس الکترومغناطیسی در طی دو هفته به بیمار داده شده است و این آزمایش تغییرات مثبتی را در عملکرد مغز نشان داده است.

این یافته ها که در مجله نورولوژی Neurology منتشر شده است می تواند نشانه ای از ایجاد یک درمان غیر تهاجمی و همچنین غیر دارویی برای درمان افسردگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروها ممکن است عوارض منفی برای بسیاری از مصرفکنندگان داشته باشد.

استرالیای جنوبی قرار است از این دستگاه که نتیجه تحقیقات دانشگاه استرالیا است برای درمان بیمارانی که افسردگی پس از سکته مغزی  را تجربه می کنند استفاده کند.

محرک مغزی ۴۰ هزار دلاری که بخشی از بودجه آن از بنیاد هوندا فراهم شده همچنین می تواند باعث بهبود عملکرد حرکتی در بیماران شده و باعث ایجاد اتصالات جدید در مغز آسیب دیده شود.

دکتر هورداکر می گوید: مزیت استفاده از این دستگاه TMS برای درمان افسردگی این است که عوارض جانبی نسبتاً کمی در مقایسه با درمان های دارویی دارد.

وی افزود، این درمان طی چندین جلسه ارائه می شود اما اثرات آن مدت طولانی تری باقی می ماند.

برآورد می شود ۵۰۰ هزار نفر در استرالیا با عوارض سکته مغزی زندگی می کنند و با افزایش تعداد افرادی که دچار سکته مغزی و یا خونریزی مغزی می شوند، این رقم هر ساله ۵۶ هزار نفر افزایش می یابد.

از هر سه نفر یک نفر در طی پنج سال پس از سکته مغزی افسردگی را تجربه می کند، گرچه این افسردگی ممکن است هر زمانی پس از سکته رخ دهد اما عمدتا در سال اول رخ خواهد داد. 

دکتر هورداکر می گوید: سکته مغزی به خودی خود تحولی بزرگ در زندگیست که باعث تغییراتی در شخصیت، عواطف و خلق و خوی فرد می شود، بنابراین یک رابطه بسیار قوی بین سکته مغزی، افسردگی و اضطراب وجود دارد. 

معمولاً برای درمان افسردگی پس از سکته از داروهای ضد افسردگی و روان درمانی استفاده می شود، اما این دستگاه امواج مغناطیسی rTMS گزینه درمانی دیگری به بیماران می دهد.

ساران چمبرلین(Saran Chamberlain) که در شهر آدلاید زندگی می کند، یکی از ۱۱ بازمانده از سکته مغزی مزمن است که در آزمایش دکتر هورداکر شرکت کرده و ۱۰ جلسه با فرکانس بالا امواج مغناطیسی تحریک کننده مغز  rTMS برای درمان افسردگی دریافت کرده است.

ساران در سال ۲۰۱۳ در سن ۳۸ سالگی دچار سکته مغزی شد. او مستعد سکته مغزی نبود سیگار نمی کشید و جوان و سالم بود اما شغل پر استرس و ساعات طولانی کار عامل اصلی بیماری وی شد.

در ابتدا سمت چپ بدن او کاملا فلج شد و برای جلوگیری از افسردگی احتمالی برای او داروی ضد افسردگی تجویز شد.

او می گوید: وقتی من در مورد این آزمایش که با استفاده از تحریک مکرر مغز افسردگی را درمان می کنند شنیدم، مشتاقانه آن را امتحان کردم تا ببینم آیا تفاوتی ایجاد می شود یا خیر. درمان اتفاق افتاد و اثرات آن چندین ماه طول کشید. 

منهنوز از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنم اما میزان مصرف آن را کاملاً کاهش داده ام. این موضوع واقعاً زندگی من را تغییر داده است.

دکتر هوداکر می گوید که مزایای دستگاه تحریک مغز دانشگاه استرالیا بر روی همه ی جامعه اثر خواهد گذاشت، با کمک متحدان دانشگاه دانشجویان رشته های پزشکی آموزش داده خواهند شد تا تحت نظارت از این دستگاه برای درمان بیماران استفاده کنند.

این درمان در سال جدید به طور رسمی آغاز خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افسردگی درمان مغز سکته برای درمان افسردگی پس از سکته سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏

به گزارش "ورزش سه"، آلیانز آرنا فردا شب میزبان یکی از مهمترین ‏دیدارهای این فصل فوتبال اروپاست.‏

بایرن مونیخ با هدایت توماس توخل به مصاف رئال مادرید می‌رود. ‏این اولین تقابل مربیان دو تیم نیست. آنها تا کنون بارها در لیگ ‏قهرمانان اروپا و در فوتبال آلمان مقابل هم قرار گرفته‌اند و بررسی ‏آماری نشان می‌دهد توخل در تقابل‌های رو در رو بهتر از کارلتو کار کرده ‏است. ‏

توخل به آمار بازی‌هایش مقابل رئال امیدوار است

توماس توخل در بازی‌های رو در رو با بایرن مونیخ آمار خوبی دارد. او ‏با تیم‌های مختلف تا کنون 8 بار مقابل رئال بازی کرده و در این مدت ‌‏3 بار پیروز شده، 4 بار به تساوی رسیده و تنها یک بار باخته است. ‏

توخل زمانی که مربی دورتموند بود، دو بار با رئال در چمپیونزلیگ 17-‌‏2016 مساوی کرد و زمانی که هدایت پی‌اس‌جی را بر عهده داشت، در ‏فصل 20-2019 یک بار رئال را برد و در بازی دوم هم مقابل آنها به ‏تساوی رسید. او با چلسی در نیمه‌نهایی فصل 21-2020 با رئال یک ‏تساوی و یک پیروزی به دست آ

دیگر خبرها

  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • فعل خواستن را برای بردن بازی صرف خواهیم کرد
  • با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟