Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «آخرین مأموریت» حمله به کاخ صدام در موصل را در بهمن سال ۶۵ روایت می‌کند؛ این کتاب در دو جلد با بیان برخی ناگفته‌های دفاع مقدس در آستانه چاپ قرار دارد. سردار علی سرلک در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برخی جزئیات آخرین عملیات دوران دفاع مقدس در خاک عراق، گفت: بهمن سال ۱۳۶۵، آخرین عملیات چریکی  دوران دفاع مقدس  را با ۵۵ نیروی ورزیده در قالب گردان مالک (شهادت) در عمق حدود ۷۵۰ کیلومتری در خاک عراق انجام دادیم، نا گفته نماند ما در دوران دفاع مقدس سابقه زیادی از حضور چریکی در عملیات‌های مختلف در خاک عراق داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حمله چریکی رزمندگان اسلام به کاخ صدام در موصل
وی افزود: الان، چون از جنبه طبقه بندی خارج شده است، این موارد را عرض می‌کنم، با اعلام مسئولان ارشد و آقای محسن رضایی به عمق خاک عراق رفتیم،  آخرین مأموریت ما در شمال موصل در شهر سر سنگ بود، صدام کاخ مجللی در این شهر ساخته بود و به ما دستور داده شد با همه مشکلات موجود در منطقه، این کاخ را مورد حمله قرار دادیم  و مسئولیت این عملیات بر عهده بنده بود که از عملیات‌های موفق ما در دوران دفاع مقدس بود.

سرلک با اشاره به گرداوری این عملیات در قالب کتاب «آخرین مأموریت»، اضافه کرد: کتاب این عملیات با عنوان «آخرین مأموریت» به نویسندگی بنده در دو جلد با گذر از مرحله ویرایش به چاپ خواهد رسید، این کتاب طبق گفته کارشناسان از بهترین رمان دفاع مقدس با بازگویی ناگفته‌های دفاع مقدس است، در عمق ۶۵۰ -۷۵۰ کیلومتری عمق خاک دشمن این عملیات را انجام دادیم و باور آن برای مردم سخت است.   بیشتربخوانید: ضرورت فرهنگ‌سازی دربارۀ پدافند غیرعامل    هم‌رزم شهیدان همت و زین الدین در پاسخ به این سؤال که باوجود درصد پائین تلفات جانی در عملیات‌های چریکی، آیا ما در این عملیات شهید دادیم؟، اظهار کرد، خیر، تنها تعدادی از رزمندگان ما مجروح شدند، درصد شهادت در عملیات چریکی، پارتیزانی خیلی پائین است، اما اگر فرمانده بی تدبیری کند به یک فاجعه تبدیل می‌شود، لذا با یاری خدا در این عملیات درست عمل کردیم و این افتخار برای نظام و بچه شیعه‌ها در تاریخ ثبت شد. بیشتربخوانید: تأمین نیاز دفاعی کشور با اعتبارات حداقلی؛ مشکل و ضعفی در تأمین تجهیزات دفاعی نداریم

انتهای پیام/

برچسب ها: علی سرلک سپاه کتاب اخرین مأموریت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی سرلک سپاه دوران دفاع مقدس آخرین مأموریت خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد