Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای بسته تحولی اجرای طرح‌های مهارتی و کارآفرینی در این نهاد خبر داد. - اخبار استانها -

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس  با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید از کیفیت مطلوب آموزش‌های مجازی ارائه شده به دانش آموزان اطمینان حاصل کنند اظهار داشت: در ابتدای سال تحصیلی اطلس جامع یادگیری استان تهیه و تدوین شد و در آن ایام که امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درسی فراهم بود، شیوه استفاده هر یک از دانش‌آموزان از روش‌های آموزش حضوری، مجازی، تلویزیونی و درسنامه مشخص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: متناسب با استفاده دانش‌آموزان از هریک از روش‌های آموزش باید فعالیت‌های وی را رصد تا بتوانیم علاوه بر کسب اطمینان از ارائه آموزش با کیفیت به دانش‌آموز، فرآیند ارزشیابی وی را انجام دهیم.

خدابنده گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا همکاران ما در سطح استان اتفاقات خوبی را در راستای کیفیت بخشی به آموزش‌های مجازی و ارائه تولید محتواهای باکیفیت به دانش‌آموزان رقم زدند.

وی ادامه داد: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شروع سال تحصیلی نگران کننده بود اما در سه ماهه اخیر با همت و تلاش مدیران مدارس برخی از این دانش‌آموزان به کلاس‌های درسی خود بازگشتند، بخشی دیگر از این دانش‌آموزان به مدارس بازنگشته‌اند که در این راستا مدیران مدارس می‌توانند در مناطق روستایی با کمک دهیاران و خانه‌های بهداشت و در حاشیه شهر مشهد با کمک دفاتر تسهیل گری زمینه بازگشت آنها را به مدارس فراهم نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اولین وظیفه و رسالت دستگاه تعلیم و تربیت در ایام شیوع ویروس کرونا محروم نشدن دانش آموزان از تحصیل است خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از مقطع متوسطه اول براساس علایق، سوابق تحصیلی و اعلام نظر خانواده، دبیران و مشاورین و همچنین نیاز جامعه و در نظر گرفتن محدودیت‌های ثبت در رشته‌های مورد نظر، رشته‌ای را انتخاب تا به صورت نیمه‌تخصصی در مقطع تحصیلی متوسطه دوم ادامه تحصیل دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: برنامه آموزش و پرورش برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل عملی نشد معاون وزیر آموزش و پرورش: 3 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز همچنان از آموزش مجازی محروم هستند تربیت از تولد تا بدو دانشگاه بر عهده آموزش و پرورش

خدابنده تأکید کرد: عملکرد صحیح و موفق دبیران، مشاورین، معاونین آموزشی و مدیران مدارس در بحث هدایت تحصیلی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان شود و آنان را در پذیرش دانشگاه و اشتغال آینده خود کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه توسعه متوازن باید مسیر را به گونه‌ای تعریف کنیم تا 50 درصد دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از مقطع متوسطه اول به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند، آینده شغلی دانش آموزان در این رشته‌ها بیشتر از رشته‌های نظری می باشد.

خدابنده بیان کرد: هرساله  شاهد افتخارآفرینی دانش‌آموزان استان در جشنواره نوجوان خوارزمی هستیم، سال گذشته با توجه به شرایط موجود این جشنواره را به صورت مجازی برگزار و این تجربه سبب شد تا وزارت خانه در دستورالعملی برگزاری مجازی جشنواره را به سایر استان‌ها ابلاغ کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی جدید برای سنجش نبوغ، استعداد و خلاقیت دانش آموزان است اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به استعداد و علاقه خود در هریک از رشته‌های موجود این جشنواره شرکت نمایند.

خدابنده تصریح کرد: برخی خانواده‌ها تهیه و آماده‌سازی پروژه‌های دانش‌آموزی را برای ارائه در جشنواره هایی چون جابرن حیان و نوجوان خوارزمی به یک فرد ماهر می‌سپارند و یا خودشان به تنهایی انجام می‌دهند اما هدف برگزاری این جشنواره‌ها نمایش استعداد، خلاقیت و مهارت دانش‌آموزان است، راهنمایی، کمک و پشتیبانی خانواده‌ها مفید است اما باید اجازه دهند خود دانش آموز پروژه را اجرایی نماید.

وی افزود: در سند تحول بنیادین به دنبال تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستیم که یکی از پارامترهای آن بحث مهارت ورزی و دست ورزی است، در بسته تحولی اجرای طرح‌های مهارتی و کارآفرینی به دنبال آن هستیم که دانش آموزان مقطع متوسطه با گذراندن یک دوره مهارت بتوانند در پایان دوره متوسطه گواهینامه مهارت را اخذ کنند.

خدابنده تصریح کرد: طرح بوم به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی بیرون و داخل مدارس به تشخیص شورای مدرسه است، تجربه گردانی و بررسی چالش ها و فرصت‌های اجرای طرح بوم به منظور تقویت فرصت‌ها و رفع چالش های اجرای این طرح امری ضروری است.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدیران مدارس دانش آموزان اجرای طرح رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری