Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلیا کعبی مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم افزایش تجهیزات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اظهار کرد: عمر مفید سنسور‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا ۵ سال است و بررسی گاز‌های آلاینده هم در برخی از ایستگاه‌های سنجش انجام می‌شود، بنابراین افزودن حدود ۲۰۰ ایستگاه جدید به مجموعه می‌تواند اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در این راستا امیدمان به اعتبارات صندوق ملی محیط زیست است، گفت: بررسی گاز‌های آلاینده در برخی از ایستگاه‌های سنجش قرار می‌گیرد و تمام دستگاه‌ها این توانایی را ندارند.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست بیان کرد: زمانی که دلار ۱۰ هزار تومان بود، اعتبار سالانه برای تجهیز و نگهداری از هر ایستگاه حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شد، اما اعتباری که دریافت کردیم فقط حدود ۲۰ میلیون تومان بود و همین کار را سخت می‌کرد.

کعبی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن جدیدی برای اندازه‌گیری آلایندگی هوا، گفت: اپلیکیشن جدیدی در دست اجرا داریم که اطلاعات به روز آلایندگی‌ها را نمایش می‌دهد، این اپلیکیشن پس از آغاز فعالیت می‌تواند اثرات خوبی در روند اطلاع رسانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

اخطار محیط زیست به هفت شهرداری در غرب استان تهران افزایش غلظت آلاینده دی‌ اکسید گوگرد در شهر تهران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا دستگاه سنجش آلودگی هوا محیط زیست ایستگاه های سنجش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد  
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد